Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1509505
Tjena,

Har en volvo xc40 2022 Pure electric.

Jag kan inte hur jag än gör få igång connected safety, jag har varit i kontakt med volvo 2 gånger och det ända dom i princip säger är att starta om enheten.

Går jag in i connected safety i bilen så är den "gråad", jag kan inte ändra från av till på. Försöker jag trycka så kommer det upp ett meddelande att jag måste ändra inställningarna på min profil på volvos hemmsida.
Och på deras sida eller i appen är alla "funktioner" på.

Någon som vet hur i hela världen man gör?
#1509862
Man kanske menar med starta om enheten att du skall starta om hela infotainmentsystemet. För Google-bil så håller du in den avlånga hem-knappen i nederdelen av centerdisplayen och håller den inne i 20 sekunder och släpper sen knappen. Systemet startar om, och så väntar du tills VOLVO visas i displayen och hemskärmen kommer åter.
#1509903
"Obs För att stödja den här mjukvarureleasen behöver vi tillfälligt avaktivera delning av information mellan din egen bil och andra bilar via vår molntjänst (endast tillgängliga i Europa, USA och Kanada), om detta var aktiverat tidigare. Eventuella redan gjorda integritetsinställningar finns kvar när datadelning aktiveras igen."

https://www.volvocars.com/se/support/ma ... ted-safety



Skickat från min SM-X800 via Tapatalk

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]