Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jossan89
#1500873
Hej!

Är ute efter att byta från V40 till antingen xc40 eller Xc60. Har följt blocket ett tag och försökt få någon slags koll men jag är tyvärr för dålig på bilar så förstår inte vilka som är prisvärda osv. Finns det några andra sajter än blocket som gäller eller dyker mer eller mindre alla bilar upp där?

Sedan undrar jag om det finns några viktiga saker som man måste kolla att det finns med eller något annat att tänka på? Allt är så klart personliga preferenser men tänker generellt.
Det jag önskar är automat, bränslevärmare och Volvo on call. Annars är motorprestandan inte så viktig. Ska sägas att jag inte hunnit provkört någon bil än alls.

Jag brukar söka på regnr på biluppgifter.se och där se uppskattat pris och sedan jämföra med vad handlaren vill ha för att se om det är någorlunda prisvärt men jag förstår att det inte är så tillförlitligt :) något annat tips annars för att bättre få något hum om prisvärdheten?


Har hittat denna nedan som känns okej men vet inte om jag är helt ute och cyklar? :)

https://www.blocket.se/annons/vasterbot ... /101096828
av Mike123
#1517094
Ser att det inte kom så många råd på denna men man är ju nyfiken på vad det blev för bil till slut?

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]