Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andersxc60c70
#1499667
Hej på er,

Då fick man ett nytt datum igen på leveransen, denna gången gick det från V32 till V41, första beskedet var V26.

Gäller en XC40 P6 Core Plus med svart lack, beställd i Januari.
av ppcrulez
#1499668
Exakt samma konfiguration som min. Jag beställde 7 Januari, och fick först v26, sedan v28 och nu är det v37 :crying:

Riktigt tråkigt, nu står det dessutom att jag kan ändra i min order till 2022-08-25, vilket troligen innebär att det är ett bra tag innan tillverkningen börjar.

Är ju en extremt tråkig situation just nu.
av JojjeAos
#1499674
Hej,
Beställde en C40 Recharge Plus samt en XC40 Recharge Core den 4 april i år. Då var båda datumen på hemsidan 7-8mån. Sedan har jag med spänning följt detta forum för att se vad jag kan förvänta mig för leverans.

Ett par dagar senare fick jag orderbekräftelse från Volvo. C40 planerad v.31, början av aug. Blev riktigt överraskad och glad men har förstått att det är vanligt att de skickar ett datum tidigt som sedan flyttas hela tiden.

XC40 har jag fortfarande inte fått någon planerad leverans för.

Imorse, när man redan haft en skitstart på dagen ser jag att de ändrat C40 till v.38.

Har funderat mkt på att avbeställa båda bilarna men det finns ju ingen annan biltillverkare som har bättre leverans tider, inte ens Tesla längre.

2023 minskas Bonus Malus också till 50 000kr. Om "förslaget" går igenom.

Men, hoppet är det sista som överger en så man kan ju iallafall tro på det. =)

//J
av ppcrulez
#1499748
Hmm.. kollade nu idag och nu är det ändrat ytterligare en gång från v37 till v42.

Börjar ju bli riktigt irriterande. Nu har de ändra den 3 gånger på typ 2 veckor. och första leveranstid som var v26 är nu v42.

Snart känns det ju som man inte får den i år....

Kommer att bli en massa extra kostnader på min gamla bil nu, en service till och behöver antagligen nya däck, för att inte tala om fortsatt höga bränslekostnader.
av SverreK
#1500117
Samma här… fått ändrad tid från v28 till v41. Laddboxen installeras i augusti, så lite försening hade ju varit bra av den anledningen, men oktober blir lång väntan… Hoppas bara på leverans innan årsskiftet. Annars kanske högre räntor och lägre bonus malus gör privatleasing till ett dåligt val.
av ppcrulez
#1500122
Jo, det är man ju lite rädd för. Samtidigt så står det absolut ingenting i mitt avtal om Miljöbonusen. ( Bilia privatleasing). När jag frågade säljaren sa han att Volvo står för den risken (sen diskuterade vi aldrig om den skulle bli försenade ett helt år (beställde ju 7 jan), utan bara om det inte skulle finnas pengar från staten.

Tittar man i avtalet är priset för finansiering är 441.000kr inkl. moms (ordinarie pris 540.000), men ingenstans står något om miljöbonus.

När det gäller ränta är det också lite lurigt skrivet.

"Den finansiella hyran kan vid leveransdagen avvika från ovan hyra beroende av ränteutvecklingen." Vilket jag tolkar som att den kan ändras fram till leveransdagen men sedan är fix. För övrigt står ingenting om ändringar av räntan.

Då är det ju en väsentlig nackdel om man dels får en rejält försenad bil men också högre privatleasingkostnad pga den försenade leveransen.

Laddboxen har jag haft installerad sen mars... trodde ju jg skulle få den i Juni :-)
av Andersxc60c70
#1500192
I mitt avtal står det klart och tydligt, Priset förutsätter att miljöpremie 70.000kr blir utbetald.

skulle premien bli 50.000, får jag en högre månadskostnad med 555:-
Användarvisningsbild
av Tompa93
#1500264
v20 > v22 > v29 > v30 > v36 > v38
En MY22 som blivit MY23.
Leasing första veckan i februari 2022 via handlare som förbokat bilen vid årsskiftet med leverans 18 maj... Det gick ju sådär.
Lär väl inte komma i år antar jag :crying:
XC40 Recharge.png
XC40 Recharge.png (22.32 KiB) Visad 7803 gånger

Bara för intresse och inte som pekfinger, men[…]

Löjliga priser XC70

Tror vi kan släppa elbilsspåret i e[…]

jag tror du är rätt ute. gör rent d[…]

TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]