Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
#1500995
Jag beställde min v49, 2121. Beställde uttalat en my23.
Första datumet som kom strax efter produktionsplanering var gjort sade leverans i juli och en av de första my23 som skulle levereras.
Nu ligger den för leverans v45 :-) Men det har legat still nu i åtminstone 3 veckor.
Användarvisningsbild
av MisterMister
#1501547
Beställde en XC40 Twin den 22/3, alltså V12. Den har gått från ”ordernumret finns inte” till ”leveransinformation för detta ordernummer finns inte”. När jag pratade med min handlare för någon månad sedan sa han slutet av juli, början av augusti. När jag pratade med volvocars sa de september, men kan flyttas fram. Någon som har pejl på hur länge det normalt dröjer innan det dyker upp ett preliminärt datum i appen eller på leveransstatussidan? Blir nojig över att ordern glömts bort eller att det är nåt tokigt eftersom det inte dyker upp någon info. När jag köpte min första Volvo v60 2014 så kunde man hela tiden följa sin order.
av Klintin
#1509762
Hejsan!
Hur långtid tog det för er att för en orderbekräftelse?
Beställde en V60 T6 recharge Ultimate den 11/2 och fortfarande inte fått något ordernummer eller bekräftelse
av Lockis
#1509782
Klintin skrev: tis 23 aug 2022, 15:29 Hejsan!
Hur långtid tog det för er att för en orderbekräftelse?
Beställde en V60 T6 recharge Ultimate den 11/2 och fortfarande inte fått något ordernummer eller bekräftelse
Nej,

Din bekräftelse bör du fått omgående. Ring din ÅF eller mejla. Svaret blir inte annorlunda för att du ställer den i en annan tråd.
av Klabbe65
#1510958
Beställde min XC40 twin i början av juli och då sa säljaren att han trodde att jag skulle få den i mars, men så fick jag en bekräftelse från leasing bolaget att vecka 1 eller 2 skulle den vara klar men nu i veckan så loggade jag in på Volvo sidan och nu var det vecka 50, går ju åt rätt håll 👍
av slug68
#1511121
Vilken utrustning på denna utöver twin ?
Beställde själv en XC40 Plus singel engine på leasing den 14/4, inte hört mer än den ska levereras i börkan på februari -23.

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]