Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1493899
Funderar på RechargeModellen som privatleasing, men tycker de tar löjligt mkt för vinterdäck (ca 600:-/mån) :mad: , blir ganska dyra vinterdäck efter 36 mån….vet ngn om t ex vanliga xc40 eller andra fälgar passar på rechargemodellen? Då skulle man ju hellre köp ett par bättre beggade ;-)
#1493901
Nej, kanske är så. Förmodligen har de väl tänkt på det...
"Vanliga" XC40 verkar iof ha samma mått som Recharge har på framaxeln.

Tycker mest att det är lite grisigt med såpass dyr extrakostnad för däcken (600:-/mån) och trodde man skulle kunna vara lite prismedveten och smart (snål.... :-D )
#1493907
Tittar man vad Bilia erbjuder till P6/P8 så landar kostnaden för den billigaste uppsättningen på 27920:-, vilket motsvarar ca 775:-/mån under 36 mån.
Denna uppsättning är 235/50R19 fram och 255/45R19 bak.

https://www2.bilia.se/dack/vinterhjul/? ... sort=Price
#1493912
Jo förvisso, men å andra sidan, vem har någonsin betalat full pris för vinterdäck i en förhandling vid nyinköp av bil....
Tänkte att man skulle kunna hitta en uppsättning minst lika fungerande vinterdäck på Blocket för mindre än halva priset för att få ner månadskostnaden om man är lite "prismedveten"/snål.

Var som sagt mest nyfiken om det ens var ett alternativ

Här i Sthlmstrakten lyxar vi istället till det med att använda skattade pengar på el och diesel just nu... ;-)
#1493914
Highlander skrev: Här i Sthlmstrakten lyxar vi istället till det med att använda skattade pengar på el och diesel just nu... ;-)
Jag tankar min V60 numera oftast på Truckstop, senast i torsdags i Västberga för drygt 24:-/l. Vilket fynd! :-)
#1493922
Highlander skrev: sön 27 mar 2022, 19:18 Att man inte tänkt på det :-o Är det fritt fram för alla? Ligger de efter i prissättningen eller har de konstant lägre priser?
CircleK justerar priset 1 ggr/vecka, på måndagar.
Ibland kan de ligga högre, men oftast lägre. Såg att jag betalade 24,44/liter nu senast.
Jag tankar med mitt Ingo-kort, men det fungerar med vanliga konto/kreditkort också.
Bara man kollar innan så den pumpen man stannar vid har ett mindre rör, så det passar i bilen.

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]