Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1494295
jaronsso skrev:
Lockis skrev: ons 30 mar 2022, 13:50
jaronsso skrev:
Betydligt trängre i baksätet för en familj och barnstolar.
Been there done that.
Jag ville valt en PS2 framför XC40 men fick ingen rim och reson i det när jag testade.
Okej? Jag upplevde benutrymmet som bättre i P2. Men takhöjden är samma skit som i C40. Bagaget är djupare i P2 än XC/C40.
Märkligt - jag upplevde det tvärt om som trängre för mig, som ca 190cm lång. Rymden och sitthöjden gjorde gott i XC40.
För barnstolarna betydligt trängre hos PS2.
Bagage djupare hos PS2 ja - dock högre i XC40 och ska man lasta med baksäte nedfällt är XC40 att föredra.
Även litrarna talar till XC40s fördel, även om man inte ska stirra sig blind på det.

Sammantaget är väl ingen av bilarna någon familjegigant, milt sagt, men ska man ha barnstolar som jag egentligen avsåg att skriva om först, är XC40 är mer lämplig.
Just tak höjden (bak) diskvalificerade P2 hos oss. Jag kunde inte sitta upprätt i sätet bak. Men jag hade gott om benutrymme.
sen har jag ännu inte hittat en bil där vår stora barnstol får plats bakom mig när jag kör bilen.
Så i nya bilen (V60) kommer vi köra isofix fram för att ha 2 stolar på rad.
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!