Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Viktorjonsson
#1490489
Hej

Är på G att köp en cx40 t5 recharge. Vi har ofta hund med och vill kunna köra igång parkeringsvärmaren under längre tid. Kan man manuellt starta igång så det blir varmt i kupén i tex 1 timma?
av Lockis
#1490537
Viktorjonsson skrev:Hej

Är på G att köp en cx40 t5 recharge. Vi har ofta hund med och vill kunna köra igång parkeringsvärmaren under längre tid. Kan man manuellt starta igång så det blir varmt i kupén i tex 1 timma?
Nej, Det är max 30 minuters körtid som gäller.
av martini
#1491290
Funkar i kanske 15-20 min, men man råkar snabbt ut för låg laddningsnivå när man kör kupevärme också, även om man är inkopplad till ladduttag med ström igång… rätt mycket sämre än jag hade i min förra med dieselvärmare tyvärr :(
av Lockis
#1492456
martini skrev: sön 06 mar 2022, 08:48 Funkar i kanske 15-20 min, men man råkar snabbt ut för låg laddningsnivå när man kör kupevärme också, även om man är inkopplad till ladduttag med ström igång… rätt mycket sämre än jag hade i min förra med dieselvärmare tyvärr :(
Jag gissar att du kör mycket korta sträckor. En tumregel jag alltid levt efter är att köra dubbel så lång tid som jag har haft värmaren igång.
Har aldrig haft problem med låg spänningsnivå.

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]