Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1487234
Lövet skrev: fre 04 feb 2022, 14:36
Lockis skrev:Också märkligt att laddhybriden har så pass mycket högre pris än ren elbil.
Miljöbonusen
Nja den är väl inte inräknad i cbv?
av Lövet
#1487242
Lockis skrev:Nja den är väl inte inräknad i cbv?
Det är jag rätt säker på att den är. CBV är en operationell leasing, bonusen tillfaller finansbolaget.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1487243
Rejmes är en av få som skriver ut detta på en av sina xc40 recharge 3995:- Blocketannonser. (Baseras på att klimatbonus betalas ut)
av Lockis
#1487249
Lövet skrev: fre 04 feb 2022, 22:22
Lockis skrev:Nja den är väl inte inräknad i cbv?
Det är jag rätt säker på att den är. CBV är en operationell leasing, bonusen tillfaller finansbolaget.

Vi har Volvofinans på jobbet. Och där är man tydlig med att priset inte ändras förens bonusen är utbetald. Trodde man hade samma på CBV då jag gissar att det är volvofinans som är finansbolaget. Men det står säkert i det finstilta hur månadsavgiften påverkas.
av Lövet
#1487251
Lockis skrev:Vi har Volvofinans på jobbet. Och där är man tydlig med att priset inte ändras förens bonusen är utbetald. Trodde man hade samma på CBV då jag gissar att det är volvofinans som är finansbolaget. Men det står säkert i det finstilta hur månadsavgiften påverkas.
För att krångla till det finns det leasingbolag som tar risken och så att säga "ligger ute" med bonusen till dess den kommit oavsett ägandeform. Man brukar vara hårdare mot företag och köra högre avgift först och lägre sen. Privatpersoner brukar man försöka köra samma månadsavgift till både innan och efter bonus för att göra det enklare. CBV är en sån.
Köpråd

JA du , en hybrid eller el skulle gått bort […]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortr&oum[…]

Så här kopplade vi kablarna. Sedan star[…]

Bakaxel äldre Duett

Glömde till lägga att vi är ifr&ari[…]