Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484416
Hej, har efter fått hem vår nya XC40 märkt att det inte finns några högtalare bak. Går det att eftermontera högtalare bak och i så fall är det någon som har förslag på bra firma att anlita i Stockholmstrakten!?
//Staffan
#1487282
Hade för mig att XC40 inte ens är förberedd för högtalare bak, om inte H/K paketet har det.
Verkar inte ens som att HP har dörrhögtalare, enbart på/i instrumentbrädan!?

Men - om det finns uttag för högtalare i dörrsidorna så går det ju. Troligt att det även behövs en extra förstärkare för att driva dessa.
MDS har montering i Hägersten, de monterade ljud i en ny Passat (år 2004) åt mig, blev aldrig riktigt nöjd trots att det gick på närmare 45tkr. Hade in min förra bil på Uppsala Bilradio år 2019(i Uppsala) - trevliga och duktiga killar, eller testa Backes ute på Ekerö.
#1487450
Javerhammar skrev: lör 05 feb 2022, 10:14 Hade för mig att XC40 inte ens är förberedd för högtalare bak, om inte H/K paketet har det.
Verkar inte ens som att HP har dörrhögtalare, enbart på/i instrumentbrädan!?

Men - om det finns uttag för högtalare i dörrsidorna så går det ju. Troligt att det även behövs en extra förstärkare för att driva dessa.
MDS har montering i Hägersten, de monterade ljud i en ny Passat (år 2004) åt mig, blev aldrig riktigt nöjd trots att det gick på närmare 45tkr. Hade in min förra bil på Uppsala Bilradio år 2019(i Uppsala) - trevliga och duktiga killar, eller testa Backes ute på Ekerö.
High Performance har 8 högtalare. Bakdörrar, framdörrar, a-stolpar, center och bas
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!