Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TonieStrandberg
#1482451
Wsemme skrev:Snyggt :-)
Har också en xc40 svart i familjen dock med dina 21” på sommaren och 20” på vintern. Funkar 22” rakt av?
Yes dom passar rakt på inga problem 👌🏻👌🏻
av ES68
#1482512
Hej Tonie
Lite nyfiken på din bil, har du valt till sportchassi eller har du bytt fjädrar (sänkningssats)?
Jag valde till sportchassi till min som kommer i februari, men kommer att byta ut fjädrarna för jag tror inte det blir så stor sänkning med bara sportchassi.
Har ett par 22” som ligger och väntar här också👍
av TonieStrandberg
#1482625
ES68 skrev:Hej Tonie
Lite nyfiken på din bil, har du valt till sportchassi eller har du bytt fjädrar (sänkningssats)?
Jag valde till sportchassi till min som kommer i februari, men kommer att byta ut fjädrarna för jag tror inte det blir så stor sänkning med bara sportchassi.
Har ett par 22” som ligger och väntar här också👍
Den har sportchassiet endast. Funderade på att säka den men nää jag orkar inte 😂😂
av HeavyMetal
#1482650
Behövs det inte skärmbreddare för 22 tummarna?
Och hur stötigt blir det med 22"?

Jag har adaptivt chassi (Four-C) så jag kan ju ställa in dämpningen i 3st olika lägen som mjuk, medium/normal eller fast fjädring.
av TonieStrandberg
#1482684
HeavyMetal skrev:Behövs det inte skärmbreddare för 22 tummarna?
Och hur stötigt blir det med 22"?

Jag har adaptivt chassi (Four-C) så jag kan ju ställa in dämpningen i 3st olika lägen som mjuk, medium/normal eller fast fjädring.
Nej dom sitter innanför skärmkanterna. Kanske nått stötigare än 21” men ingenting jag tänker på. 🤗
av DirtyHarry
#1528656
Wsemme skrev: fre 07 jan 2022, 22:15 Snyggt :-)
Har också en xc40 svart i familjen dock med dina 21” på sommaren och 20” på vintern. Funkar 22” rakt av?
Undrar också detta, ifall 22” fungerar rakt av.
av HeavyMetal
#1528763
DirtyHarry skrev: tor 26 jan 2023, 22:57
Wsemme skrev: fre 07 jan 2022, 22:15 Snyggt :-)
Har också en xc40 svart i familjen dock med dina 21” på sommaren och 20” på vintern. Funkar 22” rakt av?
Undrar också detta, ifall 22” fungerar rakt av.
Ja egentligen är det fälgar för XC60 plus att skärmbreddare behövs, iallafall för XC60 vad jag vet.
av Sevir
#1528789
Snygg. Förstår aldrig varför folk tonar sina lyckor men jag kanske börjar bli gammal :-D

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]