Sida 3 av 12

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: ons 24 nov 2021, 08:56
av jaronsso
Jag noterar på Tyska bilbyggarsidan för MY23 att singelmotorn är specad till 42,3 mil WLTP medan Twin är specad till 41,8 mil.

För nuvarande modeller är det väl tvärt om, att Twin är specad till något mer än Single?

Eller också är jag ute och cyklar, men vill minnas Single släpptes med ett något mindre batteri, åtminstone vid lansering. Men det kanske har ändrats i efterhand?

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: sön 28 nov 2021, 20:24
av FMX
HeavyMetal skrev:Tycker nog gamla är snyggare ändå.
4129AA9C-41EC-49B7-96E7-63F81DCBAF8E.png
Är ju en C40 exakt förutom EV-grillen. Ursäkta en nybörjares off-topic men var diskuterar man C40?
Bild

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: tis 30 nov 2021, 00:40
av HeavyMetal
Dubbel post!

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: tis 30 nov 2021, 00:43
av HeavyMetal
C40 borde ju ligga i detta forum precis som 60 seriens alla modeller ligger i ett forum!
Moderatorerna kan ju ändra till XC40 (18-) C40 (22-)

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: tis 30 nov 2021, 12:02
av fjohan82
Jag skrev om denna justering i delen "Förslag och förbättringar" 8 juni, men ännu har inte någon uppdatering av detta skett.
Jag lägger ingen vikt vid att återkoppling på förslaget aldrig gavs samt att någon uppdatering inte har skett, men nu när bilarna har börjat rulla på vägarna (såg en senast för några dagar sen), så är det hög tid att justera... :-)

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: tor 02 dec 2021, 11:36
av jaronsso
Är det någon som vet när MY23 kommer ut till försäljning i Sverige?
Går ju att beställa på nätet i flertalet andra länder.

Pratat med en handlare som säger "snart" typ, men får känslan av att han inte har en aning och säger så för att lugna mig.

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: tor 02 dec 2021, 12:20
av HeavyMetal
Verkar inte heller bli nån ny hybriddrivlina som i 60 och 90 seriens som klarar 90 km utan endast den gamla som knappt klarar 40 km! Dåligt! :-(

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: tor 02 dec 2021, 14:08
av jaronsso
HeavyMetal skrev: tor 02 dec 2021, 12:20 Verkar inte heller bli nån ny hybriddrivlina som i 60 och 90 seriens som klarar 90 km utan endast den gamla som knappt klarar 40 km! Dåligt! :-(
Har man sagt något om det?

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: tor 02 dec 2021, 18:13
av HeavyMetal
jaronsso skrev: tor 02 dec 2021, 14:08
HeavyMetal skrev: tor 02 dec 2021, 12:20 Verkar inte heller bli nån ny hybriddrivlina som i 60 och 90 seriens som klarar 90 km utan endast den gamla som knappt klarar 40 km! Dåligt! :-(
Har man sagt något om det?
Kollade MY23 på Tyska bygg din Volvo!
https://www.volvocars.com/de/build/xc40-electric?cbv=1

Re: Volvo XC40 MY23 Facelift

Postat: tis 07 dec 2021, 08:32
av jaronsso
HeavyMetal skrev: tor 02 dec 2021, 18:13
jaronsso skrev: tor 02 dec 2021, 14:08
HeavyMetal skrev: tor 02 dec 2021, 12:20 Verkar inte heller bli nån ny hybriddrivlina som i 60 och 90 seriens som klarar 90 km utan endast den gamla som knappt klarar 40 km! Dåligt! :-(
Har man sagt något om det?
Kollade MY23 på Tyska bygg din Volvo!
https://www.volvocars.com/de/build/xc40-electric?cbv=1
Helt riktigt - men jag tänkte först att man ev. erbjuder olika på olika marknader, men olika batterier bör man väl kanske inte ha.

Det är skillnad mellan Tyskland och Sverige på ett par saker har jag märkt.
I Danmark ingår pixel LED och dimljus i utrustning "PLUS", medan man i Tyskland måste välja "ULTIMATE" för att få det.
Rimligtvis borde vi ha samma utrustningspaket i Sverige som i Danmark.

Fattar inte varför det dröjer så att få ut den på byggarsidan i Sverige??