Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
#1475526
Jag noterar på Tyska bilbyggarsidan för MY23 att singelmotorn är specad till 42,3 mil WLTP medan Twin är specad till 41,8 mil.

För nuvarande modeller är det väl tvärt om, att Twin är specad till något mer än Single?

Eller också är jag ute och cyklar, men vill minnas Single släpptes med ett något mindre batteri, åtminstone vid lansering. Men det kanske har ändrats i efterhand?
av FMX
#1476274
HeavyMetal skrev:Tycker nog gamla är snyggare ändå.
4129AA9C-41EC-49B7-96E7-63F81DCBAF8E.png
Är ju en C40 exakt förutom EV-grillen. Ursäkta en nybörjares off-topic men var diskuterar man C40?
Bild
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1476517
Jag skrev om denna justering i delen "Förslag och förbättringar" 8 juni, men ännu har inte någon uppdatering av detta skett.
Jag lägger ingen vikt vid att återkoppling på förslaget aldrig gavs samt att någon uppdatering inte har skett, men nu när bilarna har börjat rulla på vägarna (såg en senast för några dagar sen), så är det hög tid att justera... :-)
av jaronsso
#1476836
Är det någon som vet när MY23 kommer ut till försäljning i Sverige?
Går ju att beställa på nätet i flertalet andra länder.

Pratat med en handlare som säger "snart" typ, men får känslan av att han inte har en aning och säger så för att lugna mig.
av jaronsso
#1476868
HeavyMetal skrev: tor 02 dec 2021, 12:20 Verkar inte heller bli nån ny hybriddrivlina som i 60 och 90 seriens som klarar 90 km utan endast den gamla som knappt klarar 40 km! Dåligt! :-(
Har man sagt något om det?
av jaronsso
#1477709
HeavyMetal skrev: tor 02 dec 2021, 18:13
jaronsso skrev: tor 02 dec 2021, 14:08
HeavyMetal skrev: tor 02 dec 2021, 12:20 Verkar inte heller bli nån ny hybriddrivlina som i 60 och 90 seriens som klarar 90 km utan endast den gamla som knappt klarar 40 km! Dåligt! :-(
Har man sagt något om det?
Kollade MY23 på Tyska bygg din Volvo!
https://www.volvocars.com/de/build/xc40-electric?cbv=1
Helt riktigt - men jag tänkte först att man ev. erbjuder olika på olika marknader, men olika batterier bör man väl kanske inte ha.

Det är skillnad mellan Tyskland och Sverige på ett par saker har jag märkt.
I Danmark ingår pixel LED och dimljus i utrustning "PLUS", medan man i Tyskland måste välja "ULTIMATE" för att få det.
Rimligtvis borde vi ha samma utrustningspaket i Sverige som i Danmark.

Fattar inte varför det dröjer så att få ut den på byggarsidan i Sverige??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]