Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1474056
Det är nog knappast avsutten värmetråd eftersom du får lite värme. Hade en V70 2001:a där jag efter ca. 10 år suttit av värmetråden i förarsätet, bytte värmedynan under klädseln på Volvoverkstad och sen funka det igen.
Eftersom det är samma på passagerarstolen att det bara blir ljummen värme trots högsta värmen på så borde det väl vara reglerenheten som reglerer stolsvärmen.
Har du sätesvärme även i baksätet? Om ja, samma problem där med bara ljummen värme trots fullt ös på sätesvärmen?
/Bo
av HeavyMetal
#1474070
bem skrev: sön 14 nov 2021, 10:27 Det är nog knappast avsutten värmetråd eftersom du får lite värme. Hade en V70 2001:a där jag efter ca. 10 år suttit av värmetråden i förarsätet, bytte värmedynan under klädseln på Volvoverkstad och sen funka det igen.
Eftersom det är samma på passagerarstolen att det bara blir ljummen värme trots högsta värmen på så borde det väl vara reglerenheten som reglerer stolsvärmen.
Har du sätesvärme även i baksätet? Om ja, samma problem där med bara ljummen värme trots fullt ös på sätesvärmen?
/Bo
Skall kolla in baksätesvärmare också.
av hadirajraj
#1475487
Löste sig problemet och vad var felet?

På vår bil fungerar stolsvärmen till och från. Några dagar utan problem för att sedan inte fungera alls, väldigt märkligt.

Får se om de hittar något vid felsökningen.
av HeavyMetal
#1475507
hadirajraj skrev: tis 23 nov 2021, 21:40 Löste sig problemet och vad var felet?

På vår bil fungerar stolsvärmen till och från. Några dagar utan problem för att sedan inte fungera alls, väldigt märkligt.

Får se om de hittar något vid felsökningen.
Nä jag tycker fortfarande den bara blir ljummen på högsta. Jag skall ta det vidare på servicen i januari, orkar inte lämna in den nu! :bored:

Jeg er nok ganske sikker på at jeg bare er o[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]