Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Paglar
#1473230
Vilken modellbeteckning, vad bra att Volvo har lite förkortningar i modellnamnet annars hade det blivit för långt eller?
XC40 Recharge Professional Battery Electrical Vehicle Single Motor Front Wheel Drive. :-o
Men nu är den nya tjänstebilen beställd!
Det blev en blå med dragkrok och 19"-hjul.
Leverans i februari-mars kanske.
#1473283
Ja, tonade bakrutor, den lite exklusivare klädseln, bagagerumsmatta och dubbade vinterhjul var också med i beställningen.
#1475252
Preliminär leverans vecka 17, sista veckan i April.
Tur att jag har en bra bil som jag är nöjd med men när bilen väl är beställd så vill man ju få den nya så snabbt som möjligt.
Men April blir bra så slipper man söla ner nya bilen med vägsalt och snöslask direkt.
#1475264
Runt 25 veckor leveranstid alltså.

Jag är spekulant på en likadan bil, men ska byta i augusti först. Men det gäller att beställa i tid om man vill ha den när det är dags antar jag..

Jag fick precis in en offert på en sådan bil, i fredags. Men fick också samtidigt veta att modellår 22 är slut hos handlarna och att de inom kort börjar sälja modellår 23, och därmed packas också lite utrustningspaket och priser om. Men mer än så visste han inte nu.
#1479368
jaronsso skrev: ons 15 dec 2021, 11:05
topers skrev: tis 14 dec 2021, 17:07 Beställde en XC40 P6 idag 😃😊
Grattis.
En MY23 då?
När är beräknad lev?
Nop. En MY22 lär det vara. MY23 heter inte P6 eller P8.
#1479371
Inget P8 eller P6 i modellbeteckningen för min beställda XC40 Recharge Professional Battery Electrical Vehicle Single Motor Front Wheel Drive. :-D
XC40 P6 hade ju varit så mycket lättare att komma ihåg.
#1479386
Paglar skrev:Inget P8 eller P6 i modellbeteckningen för min beställda XC40 Recharge Professional Battery Electrical Vehicle Single Motor Front Wheel Drive. :-D
XC40 P6 hade ju varit så mycket lättare att komma ihåg.
Det där är ju garanterat inte modell beteckningen på din bil ;)

Tänker att den är något i stil med XC40 Recharge (Core, Plus eller Ultimate) ;)
Medans en med dubbel motor får XC40 Recharge Twin (core, Plus, Ultimate)

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]

Byta larmsiren.

Tack för det. :-)