Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RickardHo
#1471643
Halloj !
Tänkte byte bromsbelägg på min XC40-18, har iCarsoft v2.0, men den stöder inte XC40 EPB, är det någon som vet om det finns en liknande apparat som fungerar till EPB ?!
Användarvisningsbild
av Derank
#1471660
Har du kollat så det inte finns någon uppdatering till V2.0? Icarsoft V3.0 tar XC40 2018 bla, då jag hade första versionen av Icarsoft kunde den uppgraderas till V2.0.
av Malmstroem
#1471678
Att du kan koppla upp den är ingen garanti att du kan backa bromsbeläggen.

Jag har en iCarsoft CR Pro, som ska få de "senaste" uppdateringarna. Sist jag provade (vilket var efter V3.0 kommit ut) fungerade inte min CR Pro för att backa bromsbeläggen på min XC90 -17. Jag kunde dock läsa av felkoder med den, så en del saker fungerade. Jag har en förhoppning att det är fixat till nästa gång jag behöver byta backar...

Vida med uppkoppling fungerar. Den är dock lite dyr. Jag trodde att iCarsoft CR Pro skulle fungera. Eftersom jag inte lyckades hitta någon billig felkodsläsare som garanterat fungerar så blev det att koppla loss elkabeln och använda ett 9-voltsbatteri för att backa bromsbackarna.

Jag är också intresserad av någon som har en kostnadseffektiv lösning som garanterat fungerar.
av Malmstroem
#1471947
Uppdaterade min CR Pro igår. Jag kan fortfarande inte backa bromsbeläggen på min XC90 -17. Nu lär det väl ta något år innan jag ska byta igen, men helt nöjd med iCarsoft är jag inte...
av RickardHo
#1473842
Har nu beställt en iCarsoft V3 enl tillverkare ska den fungera på min XC40 !!
Hoppas !
av PerErikE
#1479809
Antar att det går att lossa elmotorn på bromsoket och backa med torx och spärrskaft, lite bökigare men.....


Skickat från min iPad med Tapatalk

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]