Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rullarsving
#1461559
Hej,

Hämtade ut min Care By Volvo 2022 XC40 T3 Aut Inscription förra veckan.
Jag har ingen inställning för att automatiskt vinkla ner en av backspeglarna när jag lägger i backen. Och det går inte att göra det manuellt heller genom att trycka en eller två gånger eller hålla ner R eller L.

Är denna funktion borttagen i Inscription 2022 eller har den missats i min bil?
(Inte för att det spelar så stor roll. I min XC60 MY2018 tyckte jag att spegeln gick ner alldeles för mycket när man använder funktionen, så jag använde den knappt. Och det gick/går ju inte justera hur mycket den vinklas ner.)

Edit: Ska tilläggas att den trots att det är en Inscription saknar el-stol med minne. Går inte välja till från CBV. Om det nu kan spela roll ang detta?
Senast redigerad av 1 Rullarsving, redigerad totalt 0 gånger.
av KalleJ
#1461562
"Tryck på My Car - Speglar och bekvämlighet."

Och ja det är fan inte premium om man inte kan justera hur mycket de ska vinklas ner. Sånt fanns på bilar 2002.
#1461563
KalleJ skrev: mån 30 aug 2021, 22:24 "Tryck på My Car - Speglar och bekvämlighet."

Och ja det är fan inte premium om man inte kan justera hur mycket de ska vinklas ner. Sånt fanns på bilar 2002.
Ja där under fanns det på min XC60 MY18 Momentum Advanced. Men det finns som sagt inte på min nya XC40 Inscription.
#1461578
Ska tilläggas att den trots att det är en Inscription saknar el-stol med minne. Går inte välja till från CBV. Om det nu kan spela roll ang detta?
#1461619
Niclas skrev: tis 31 aug 2021, 09:51 Har du inget minne i stolen så har du inte heller nedvinkling av spegel.
Aha, det borde stå i manualen kan man tycka. :) Och sen borde Care By Volvo ta bort det i funktionslistan för bilen.
Nåväl, spelar mindre roll. Tycker som sagt ändå att den vinklar ner alldeles för mycket, rakt ner i backen. Men har använt det några gånger i min XC60.
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]