Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1461718
Det blev Pebble Grey (sandfärgad metallic) på min V90 T6 Recharge 2022 jag haft en vecka nu. Är lite mörkare sandfärgad än den V70 MY14 jag har också i snarlik metallic.
Åk till några Volvohandlare och kika på lite färger på bilar de har i hallen vetja.
Kanske klarnar då vad som blir snyggast enl. Er smak.
/Bo
Användarvisningsbild
av iigloo
#1461720
Glad att Osmium Grey fanns när jag beställde. Ersättaren Thunder Grey får bilen att se ut som en leksaksbil. Ful som stryk
Användarvisningsbild
av iigloo
#1461745
volvofantast skrev: ons 01 sep 2021, 06:43 Har electric silver på våran ,så snygg och skiner solen på så bara det gnistrar om den
Den är fin!
av Rullarsving
#1461756
iigloo skrev: ons 01 sep 2021, 03:59 Glad att Osmium Grey fanns när jag beställde. Ersättaren Thunder Grey får bilen att se ut som en leksaksbil. Ful som stryk
Osmium Grey hade jag innan och den är fin, men lite för alldaglig och tråkig, Svensson-färg. Thunder grey är galet mycket snyggare. ;-) Varför får jag en känsla av att din kommentar var riktad till mig, efter att du tog åt dig av lite skoj i en annan tråd där du yrat med totalt irrelevanta saker? :-D Lägger till dig i ignore fr.o.m. nu. :party:
av S6024t
#1461760
Hade en S80 -09, med Electric Silver , kostade 10000.- extra vid nybilsköp,
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1462000
Electric är rätt :-)
Synd bara att Volvo valde att ta bort den ur sortimentet, de flesta (inte alla) färgerna är numera rätt alldagliga.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1462016
fjohan82 skrev: tor 02 sep 2021, 22:43 Electric är rätt :-)
Synd bara att Volvo valde att ta bort den ur sortimentet, de flesta (inte alla) färgerna är numera rätt alldagliga.
Ja electric var grymt snygg :-)
av ahlis1
#1462947
Tack för era råd och synpunkter!
Nu har vi landat i Denim blue, en klassisk metalliclack som förhoppningsvis känns rätt i många år.
Håller för övrigt med er om att electric silver var en grym färg! Synd att den inte finns längre.

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]