Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1453603
Hej,

Idag bestämde min XC40 med 19tum Black Diamond fälgar att den skulle bråka lite med parkeringshuset och nu har jag fått en fin repa i ena fälgen.

Har någon erfarenhet av att reparera Volvos Diamond Cut fälgar, är det möjligt?

Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Hjall3, redigerad totalt 0 gånger.
#1470806
Hej,

Förlåt svar på forumet föll bort under sommarsemestern, slänger upp en bild nu. Haft bilen inne hos Volvo och dom säger att det är bara att beställa ny och byta ut.
Bilagor
34786725-38FC-4D01-B3A0-111B8B2D189A.JPG
34786725-38FC-4D01-B3A0-111B8B2D189A.JPG (198.85 KiB) Visad 5630 gånger
#1470809
Det där måste gå ganska lätt att reparera jag har fått klart värre skador reparerade på min Volvoverkstad.
Jag har tyvärr inte några exempelbilder.
#1471094
Fälgfixarna Helsingborg
Intera Skogås
#1471106
Låt det vara. Du kommer att få fler repor...

Frun repade upp en 20" fälg när bilen var ett halvår. Då köpte jag en ny fälg. Numera finns de flera småmärken på fälgarna och jag orkar inte bry mig. Det finns fördelar med en lite äldre bil. :-D
#1471164
På vinterhjul med aluminiumfälg bör man nog försöka lägga i lite etchprimer och sen lite silverfärg eller vad det är för färg och sist några lager klarlack över repan. Har sett ofta på aluminiumfälgar jag haft att om det blivit en liten skada så blir det ofta värre och färgen kan släppa eller liksom flagna runt skadan. Är nog mest rimligt se fälgar som nåt som inte går hålla tipptopp om man använder bilen hyfsat mycket varje år. Plåtfälgar har jag inte haft på jättelänge, där var problemet att fälgarna rosta, mer och mer ju längre tiden gick.
/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
#1471171
Om man ska laga själv. Kemisk metall. Slipa och lacka. Om du lämnar in fälgen. Säkert billigate än att köpa ny fälg. Vet inte priset på en ny fälg men det blir nog ganska kostsamt. Kolla om det finns något på bildelsbasen.se eller LAGA.se

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1471172
GLIZ skrev:Om man ska laga själv. Kemisk metall. Slipa och lacka. Om du lämnar in fälgen. Säkert billigate än att köpa ny fälg. Vet inte priset på en ny fälg men det blir nog ganska kostsamt. Kolla om det finns något på bildelsbasen.se eller LAGA.se

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Kollade.
https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% ... m-1st/Alla

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]