Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
#1446800
pergrein skrev: lör 22 maj 2021, 16:39 Jag vet men du kan ju ändra hastigheten på den nyckeln. Jag har också bara Car Sharing i min V60 och inte dom valen som finns i första inlägget.

Du kan ju ställa in vilken hastighet nyckeln ska ha, som är tanken med Car Sharing att den du lånar nyckel till inte ska kunna köra hur fort dom vill, t.ex dina barn.

Det står exakt samma sak för på både XC40 och V60 i manualen så har då ingen betydelse där.

Mvh
Per
Nej, du vet inte. Det är olika bilar. Car Sharing är inte samma som "Red Key-funktionen".

Car Sharing-funktilnen är för att kunna låna ut och dela bilen med andra under bestämda perioder. Nyckeln är fjärrstyrd och du bestämmer NÄR den ska fungera.

Red Key-funktionen är för att begränsa bilens funktioner under utlåningen. Du bestämmer HUR bilen ska fungera.

Du har blandat ihop ett och annat.

V60 och XC40 är olika modeller. Att de heter Volvo betyder inte att de har samma funktioner.

https://www.volvocars.com/se/support/to ... call-appen

Läs artikeln eller googla gärna nästa gång.

Trevligt med engagemang från användare, men håll gärna olika modeller och dess funktioner i respektive avdelning på forumet.

Det underlättar för alla användare, nya som gamla.
av pergrein
#1446838
Hehe, jag Googlar en hel del men denna gång sket det sig :oops: . Blanda ihop det med "Care Key" vilket båda modellerna verkar har. Ber om ursäkt, men nu har jag ju lärt mig vad Car Sharing är. :-D Jag får skylla på att jag jobbar natt denna vecka.

Mvh
Per

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]