Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
#1446324
Jag har en nyss inhandlad XC40 D4 AWD
Till den följde det med en Red Key nyckel
Försökte testa den och göra inställningar till den men den finns inte i menyn.
Har med mej både den svarta nyckeln och den röda i bilen
Tips??
RedKey.png
RedKey.png (20.86 KiB) Visad 5996 gånger
av pergrein
#1446383
Du ska bara ha med dig den svarta. Bilen går på den röda om man har båda med sig och då kan man inte ställa in den.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av iigloo
#1446422
sura56 skrev: ons 19 maj 2021, 15:44 Jag har en nyss inhandlad XC40 D4 AWD
Till den följde det med en Red Key nyckel
Försökte testa den och göra inställningar till den men den finns inte i menyn.
Har med mej både den svarta nyckeln och den röda i bilen
Tips??
RedKey.png
Den är för "Car Sharing"
Användarvisningsbild
av sura56
#1446590
iigloo skrev:
sura56 skrev: ons 19 maj 2021, 15:44 Jag har en nyss inhandlad XC40 D4 AWD
Till den följde det med en Red Key nyckel
Försökte testa den och göra inställningar till den men den finns inte i menyn.
Har med mej både den svarta nyckeln och den röda i bilen
Tips??
RedKey.png
Den är för "Car Sharing"
Tack, jag fick reda på det nu, på XC40 kan man inte göra några inställningar, bara till för Car Sharing
av pergrein
#1446664
Men för att ändra din inställning på den (hastighet) så får du inte ha med dig den tillsammans med den svarta i bilen för då tar bilen den orange nyckeln. Profilen blir då 3:an som är låst till orange nyckeln och ingen inställning kan göras.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av sura56
#1446715
pergrein skrev:Men för att ändra din inställning på den (hastighet) så får du inte ha med dig den tillsammans med den svarta i bilen för då tar bilen den orange nyckeln. Profilen blir då 3:an som är låst till orange nyckeln och ingen inställning kan göras.

Mvh
Per
Nyckeln är inte orange, den är röd. Och på XC40 används den röda nyckel bara för Car Sharing
av pergrein
#1446718
Okej, färgen har ingen betydelse egentligen utan mer hur du ska göra för att ställa in den röda eller orange Car Sharing nyckeln. (Min är orange, V60)

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av sura56
#1446751
pergrein skrev:Okej, färgen har ingen betydelse egentligen utan mer hur du ska göra för att ställa in den röda eller orange Car Sharing nyckeln. (Min är orange, V60)

Mvh
Per
Om du tittar på den bilden jag bifogade, så finns inte det valet i min XC40-meny "System - Förarprofiler - Red key" oavsett vilken
kombination av nycklar jag tar med in i bilen
Användarvisningsbild
av iigloo
#1446777
pergrein skrev: lör 22 maj 2021, 00:57 Okej, färgen har ingen betydelse egentligen utan mer hur du ska göra för att ställa in den röda eller orange Car Sharing nyckeln. (Min är orange, V60)

Mvh
Per
XC40 har endast funktionen car sharing och är inte en "red key".
Det är olika funktion och att svara på frågor i XC40-forumet och hänvisa till V60 kanske inte är det bästa.
av pergrein
#1446779
Jag vet men du kan ju ändra hastigheten på den nyckeln. Jag har också bara Car Sharing i min V60 och inte dom valen som finns i första inlägget.

Du kan ju ställa in vilken hastighet nyckeln ska ha, som är tanken med Car Sharing att den du lånar nyckel till inte ska kunna köra hur fort dom vill, t.ex dina barn.

Det står exakt samma sak för på både XC40 och V60 i manualen så har då ingen betydelse där.

Mvh
Per

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen