Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peos99
#1431324
Hej

Jag har fått erbjudande om att köpa en XC40 T3 -19. Har en V60 D4 -17 idag så jag är rätt bortskämd med en snål stark motor. V60n har aldrig dragit mer än 0,55 per mil med min körstil mätt på pump.
Jag är försiktig på gasen så att XC40n är svagare kommer inte störa mig, men vad kan jag förvänta mig för bränsleförbrukning på XC40n?
av PerErikE
#1431325
0,6 - 0,7 lite beroende på vilken körning, nu på vintern är det svårt att komma under 0,7. Visserligen en MY -18, som jag har erfarenhet från, och körning i Umeå-trakten.


Skickat från min iPad med Tapatalk
av toppo
#1431334
Jag kör en XC40 T3 Automat MY20 sedan ett drygt år. Min bästa långkörning från i somras med majoritet landsväg hamnade jag på 0,64 lit/mil mätt vid pump. Vanliga långkörningar med mer motorväg brukar landa runt 0,7 lit/mil vid pumpen. I stadstrafik, Sthlms innerstad och närförort, blir det runt 0,9 lit/mil. Märks att den åttastegade lådan gör en hel del på långkörningar.
av peos99
#1431337
Låter ju rätt bra ändå. Jag kör visserligen en del ytterstadstrafik med köer så jag inser att den kommer dra lite mer. Det här var en automat också ska tilläggas.
Jag har inte provkört ännu utan bara provsuttit, men blev imponerad över utrymmena. Även baksätet. V60ns största nackdel är ju annars baksätet som är väldigt trångt.
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar