Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ErikV40
#1430962
Jag har en XC40 D2 My21

Har tvättat den några gånger. Nu efter det varit väldigt kallt och mycket salt så körde jag en omgång med kallavfettning från Articclean Degreaser Pro. (pingens.se)

Efter detta märkte jag att reflexerna satt lite löst. Någon dag senare hade hela reflexen + dimljuset gått i sönder och ramlat av.

Någon mer som varit med om att kallavfettning spräckt plasten?
IMG_9941.jpg
IMG_9941.jpg (1.24 MiB) Visad 6032 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1430976
Jag har inte varit med om det, men har hört på flera håll att andra har haft problem med att plast spricker pga kallavfettning.
Så det förekommer, helt klart...
av Sevir
#1438141
Hänt på min VW Tiguan MY20. Ska byta reflexdetaljen på difufsen till veckan men enligt verkstaden måste 62362362 elsystem kopplas ur/kopplas ur/nollställas så blir en dyr historia. 380kr för delen och säkert 2-3000 i arbete..
Vette fan om jag kommer våga använda kallavfettning nästa säsong med detta i bakhuvudet. Ser redan mindre kackeleringar på baklyktan också som jag tror är pga min kallavfettning.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1438297
Underbart, läste precis om Audi A5 i nån gammal biltidning, led av samma problem.
Tydligen lyckas biltillverkarna sätta en typ av plast som (på det de tillverkar, bilar) inte tål biltvätt. Vatten & tvål är det enl instruktionsboken.

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]