Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1489305
Tomas88 skrev: fre 06 aug 2021, 00:13 Provkörde idag.
Sambon gillar XC40n bättre.
Hon tyckte sätena kändes hårdare på P2. Vet inte vad jag ska tycka.
Kanske lite bättre komfort I XC40, mer praktiskt lastutrymme, men P2 är klart snyggast!
Hur gick det för er med valet av bil? Vi står och väljer mellan de samma bilarna nu och det ser ut att falla på XC40 av samma anledningar som du skriver, om inte leveranstiderna är allt för långa då.

Jag själv gillar båda bilarna väldigt mycket. De presterar bra på olika områden, XC40 är mer komfort, mindre vägljud, mer praktisk och rymlig trots kortare bil. Polestar 2 mer sportig, körglad och bättre/enklare infotainment. Dock tycker jag bägge bilarna är väldigt snygga och Volvon kan väljas med andra färger (inte bara gråskala).
#1489447
Sveno skrev:[quote=Tomas88 post_id=<a href="tel:1457523" data-original-title="" title="">1457523</a> time=<a href="tel:1628201618" data-original-title="" title="">1628201618</a> user_id=7330]
Provkörde idag.
Sambon gillar XC40n bättre.
Hon tyckte sätena kändes hårdare på P2. Vet inte vad jag ska tycka.
Kanske lite bättre komfort I XC40, mer praktiskt lastutrymme, men P2 är klart snyggast!


Hur gick det för er med valet av bil? Vi står och väljer mellan de samma bilarna nu och det ser ut att falla på XC40 av samma anledningar som du skriver, om inte leveranstiderna är allt för långa då.
Tomas88 har inte varit på forumet sedan i höstas men enligt profilen så blev det en XC40 P8.

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]