Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1429652
@fjohan82, Tänker spontant att det är samma lampor i V90 och att det då bör gå att någorlunda lätt att hitta på skroten. Frågan är ju bara om det inte är framdragen en kontakt till varje då
av III
#1430015
Ingen lösning men kanske en tanke. Jag har en v60 Classic av gamla modellen såklart. Den hade ingen belysning i bagaget. Rätt irriterande. Där fanns kabeln bakom panelen så det vara bara att köpa en och plugga in så lyste det. Var hålet skulle vara såg och kände jag med ficklampa och fingrarna, lyste snett emot och kunde se mycket svaga konturer som stämde med lampans storlek. Tog en vass mattniv och försiktigt skar ut ett hål som jag sen tryckte fast lampan i. Kanske går att göra lika dant för dig?
Användarvisningsbild
av ErikV40
#1430960
Hade samma upplevelse. Tyckte det va konstigt att det inte va något säljaren tog upp heller.
Har frågat om att installera i efterhand men det finns inga dragna kablage eller fäste. Bilia gör ej denna typ av arbete t.ex.
#1430983
Har ni kollat själv med fingrarna också, många är de gånger en återförsäljare inte kollat upp tillräckligt.

Senast när jag skulle montera eluppvärmda spolarmunstycken så skulle kitet vara komplett. Det saknades en kabel. Denna fick de inte fram och självaste Volvo hade ingen kabel att skicka från sitt lager för det finns ingen och har aldrig funnits en, de "rekommenderar kund att skarva". Nja, börjar ana oråd och kontaktar återförsäljaren igen och vi möts utanför nästa gång jag är i krokarna där jag visar vilket kontaktstycke vid vänsterstrålkastare som ska anslutas till det de sålt mig som slutar mellan vindrutan och motorhuven, det saknas alltså 1m kabel. De går in och gräver 2 minuter bland ritningarna och visst, där fanns den och 16h senare hade de den hemma till mig. Bara ett av flera exempel :)
#1431105
Man kan väl mäta och se?
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1431138
Min far fick samma upplevelse när han hämtade sin momentum advance. Inte någonstans kunde man läsa vad som egentligen ingick i stämningbelysning, och säljaren nämnde inte ljuspaketet som viktigt.

Nu under vintern är det kolsvart i bak, väldigt synd.
Om det finns ett sätt att eftermontera skulle det vara intressant.

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]