Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1427537
Något jag aldrig testade när jag lånade en P8 var hur pass bra navigeringen fungerar i aktivt läge med destinationer inlagda.
Är den som en "vanlig" Google Maps? Bätter eller sämre jämfört med övriga Volvomodeller?

Även räckvidden är ju intressant mot vad Volvo går ut med. Är det stor diff? Om ni inte bara ska köra runt hemmavid, då blir det kanske svårare att testa det...
Användarvisningsbild
av mvos
#1427540
Kolla gärna förbrukning vid lugn körning på landsväg och motorväg. Notera gärna även utetemp och om den har värmepump.

Skickat från min SM-N986B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Brainy
#1427685
fjohan82 skrev: tor 04 feb 2021, 10:21 Något jag aldrig testade när jag lånade en P8 var hur pass bra navigeringen fungerar i aktivt läge med destinationer inlagda.
Är den som en "vanlig" Google Maps? Bätter eller sämre jämfört med övriga Volvomodeller?
Jag använder ju nästan aldrig inbyggda navigatorn i min xc60 (använder waze) men av det jag hunnit testa hittills så gillar jag Google-navigatorn, röststyrningen av den är helt klart ett par snäpp upp. Navigeringen i mätarhuset är också större och mer detaljerad.


mvos skrev: tor 04 feb 2021, 10:26 Kolla gärna förbrukning vid lugn körning på landsväg och motorväg. Notera gärna även utetemp och om den har värmepump.

Skickat från min SM-N986B via Tapatalk
Värmepump är tillval, 6900kr.
Ska försöka kolla lite förbrukning, hittills har jag mest fastnat i trafik.

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]