Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ior005
#1421207
Hej. Tänkte kolla om fler haft problem med att vindrutetorkarna plötsligt slutar fungera? Har haft inne min xc40 2 gånger då de ena gången bytte mjukvara och sist bytte torkarmotor men ny fungerar de inte igen. Har haft detta problem sedan första veckan. I somras funkade de fint men alla 3 gångerna de inte funkat har varit vi noll grader utetemp.

Några fler med samma problem?
#1421216
Ior005 skrev: fre 01 jan 2021, 19:10 Hej. Tänkte kolla om fler haft problem med att vindrutetorkarna plötsligt slutar fungera? Har haft inne min xc40 2 gånger då de ena gången bytte mjukvara och sist bytte torkarmotor men ny fungerar de inte igen. Har haft detta problem sedan första veckan. I somras funkade de fint men alla 3 gångerna de inte funkat har varit vi noll grader utetemp.

Några fler med samma problem?
Kanske dax å börja felsöka bilen istället för att byta komponenter. Du har väl rätt till återköp nu?
#1431459
Vid två tillfällen har vindrutetorkarna lagt av funkar inte alls, en varning i displayen sa att man skulle ta sig till verkstad. Efter ett stopp på en timme fungerade de igen. Samma sak hände båda gångerna. Är ju lite orolig att det sak hända när man är ute och kör i regnväder. Jag har en T3 2020 garantin går ut i början av juni det vore ju bra om det kunde hända igen innan garantin går ut. Om det händer igen ska jag ta ett foto på felmeddelandet som jag kan visa för verkstaden.
av Boatman
#1435624
Jag har en D# AWD 2020 som jag plockade ut för 2 veckor sen. I onsdags la torkarna av. Åkte in till Bilia, när teknikern kom ut fungerade dom igen. Mjukvarubugg säkert. Men jävligt irriterande och kan kosta tid om man måste stänga av bilen och låta den vila 10 minuter.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]