Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1420752
mange240 skrev: tis 29 dec 2020, 20:21 Är väl uppgraderingsbart ?! :nerd: ecall måste väl finnas, eller är bilfan för gammal?
Ecall måste finnas, men inte app.
Polestar har ingen app (än), och de har väl samma tekniska grund för sina infotainmentsystem?
av BjörnP8
#1426776
VOC ska finnas, men Volvo har inte lyckats än. Dessutom problem med med mjukvaran när det gäller exempelvis timerinställningar av parkeringsvärme. Dragkrok finns inte tillgänglig ännu - kabelproblem? Har kört min P8 sedan 15 dec.
av HeavyMetal
#1426881
BjörnP8 skrev: sön 31 jan 2021, 17:22 VOC ska finnas, men Volvo har inte lyckats än. Dessutom problem med med mjukvaran när det gäller exempelvis timerinställningar av parkeringsvärme. Dragkrok finns inte tillgänglig ännu - kabelproblem? Har kört min P8 sedan 15 dec.
Är du nöjd med bilen annars? :-)
av BjörnP8
#1426917
Jag är mycket nöjd med bilen. Körupplevelsen är fantastisk med speciellt ”enpedalskörning”. Köra elbil är ju helt annorlunda och ger mycket mer respons. Men som sagts det som inte rör själva bilen där har det gått för fort för Volvo att leverera ut bilar. Ingen bra manual ännu. Hade tidigare en XC60 T8 och dit är det långt när det gäller det utanför själva bilen.
av Holloman
#1440311
BjörnP8 skrev:Jag är mycket nöjd med bilen. Körupplevelsen är fantastisk med speciellt ”enpedalskörning”. Köra elbil är ju helt annorlunda och ger mycket mer respons. Men som sagts det som inte rör själva bilen där har det gått för fort för Volvo att leverera ut bilar. Ingen bra manual ännu. Hade tidigare en XC60 T8 och dit är det långt när det gäller det utanför själva bilen.
Funderar också på att kliva från XC60 till XC40 P8. Blir lite fundersam när jag läser om olika saker som de snålat in på i XC40. Upplever du att den känns ”billigare” än XC60?
av HeavyMetal
#1440359
Holloman skrev: fre 09 apr 2021, 11:01
BjörnP8 skrev:Jag är mycket nöjd med bilen. Körupplevelsen är fantastisk med speciellt ”enpedalskörning”. Köra elbil är ju helt annorlunda och ger mycket mer respons. Men som sagts det som inte rör själva bilen där har det gått för fort för Volvo att leverera ut bilar. Ingen bra manual ännu. Hade tidigare en XC60 T8 och dit är det långt när det gäller det utanför själva bilen.
Funderar också på att kliva från XC60 till XC40 P8. Blir lite fundersam när jag läser om olika saker som de snålat in på i XC40. Upplever du att den känns ”billigare” än XC60?
Det enda jag saknar på XC40 är HUD annars är jag riktigt nöjd med min T5 AWD. P8:an saknar ju VOC, EQ och Apple Carplay än sålänge men skulle komma senare vad man hört.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]