Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1416778
HeavyMetal skrev: sön 06 dec 2020, 16:55
fjohan82 skrev: sön 06 dec 2020, 15:15
TommyP86 skrev: sön 06 dec 2020, 15:10 Blev du nå såld på den då?
Ja, utan tvekan!
Trodde aldrig jag skulle bli det, men den är ju helt brutal.
Mycket av upplevelsen förutom bilens prestanda, är det nya infosystemet. Det ger en helt annan upplevelse.
Känns som att man kör runt med en Android-telefon :-)
Bilen känns stabil, men med de mjuka vinterdäcken kommer detta dock inte riktigt till sin rätt.
Är det olika däckbredd på däcken bak kontra fram? Har hört att på 20" så är det 255/40 bak och 235/45 fram stämmer detta?
Ja det verkar stämma, dock kollade jag inte hur det var på vinterdäcken som satt på.
Den är reggad med 235/45/20 på 8x20-fälgar fram och 255/45/20 på 9x20-fälgar bak. ET är dessutom olika fram och bak.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1416831
HeavyMetal skrev: sön 06 dec 2020, 18:55 Ok. Då blir det inte billigt när man inte kan skifta hjul fram o bak längre.
Ja det får man ha med i beräkningarna..
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1416834
mikebike skrev: ons 04 nov 2020, 08:26
Grafman12 skrev:Hej
Någon som fått sin order bekräftad?
Beställde i början av April och fick prel. lev i feb 2021 idag.
Inget på min Volvo ännu.
Har någon fått möjlighet att provköra?

"Kanske i december" var svaret jag fick.

Anledningen till de långa leveranstiderna är säkert alla återkallningar Polestar 2 råkat ut för. Bilarna delar ju ganska mycket teknik, och om P2 måste byta ut alla växelriktare så lär ju P8 också behöva de nya komponenterna.
Ja, den gick som skjuten ur en kanon :x :-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1418573
Tystaste xc40 jag kört.
Den öste på rejält.
Ny design på lampkonsol i taket hann jag se.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1419163
Inget jag tänkte på vid provkörning, men att ha Apple Carplay i en bil som baseras på Google...?
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1419268
fjohan82 skrev:Inget jag tänkte på vid provkörning, men att ha Apple Carplay i en bil som baseras på Google...?
Volvo kommer inte sälja många bilar om de inte planerar att erbjuda CarPlay.
Användarvisningsbild
av philipsguy
#1420081
Å hallena då, inte haft en tanke på att Apple Carplay inte följer med det nya infotainmentsystemet, nog därför de rullar ut det så väldigt sakta... Det sägs ju dessutom en del om att Androidlösningen fortfarande inte är riktigt färdig fortfarande i recensioner och tester... Men det blir säkert bra när det är färdigt får hoppas för användarnas skull att programvaran kan uppdateras over the air, något som gamla nya Sensus aldrig löste

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]