Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimmy777
#1387338
Köpte en Volvo XC40 -20 med vad jag trodde var en riktig full navigering i bilen... vilket det inte var utan bara kartor och ingen hjälp av röst om man ska svänga eller när. Helt totalt värdelöst alltså.

Kontaktade försäljaren som genast tyckte att jag skulle kontakta en service tekniker. Har nu kontaktat en och fick svaret att om jag kände mig lurad på navigationen skulle jag prata med säljaren.... ehhh hallå... gamla tricket skyll på någon annan.

Fick i alla fall ett pris på 7599:- vilket jag ifrågasatte då hårdvaran redan sitter i bilen och endast mjukvara behöver laddas in i bilen. Att det kostar pengar förstår jag men inte att det ska kosta samma summa som att jag inte har ett dugg i bilen.

Om någon kan tipsa om ett billigt ställe att installera mjukvaran eller har andra tips angående detta vore jag jätteglad.
Bor i Södermanland men kan åka en bit beroende på kostnad,

Jag ska köpa en fläkt för 100:-.... kommer hem och fläkten står still och den rör sig inte i sidled fram och tillbaka som det såg ut att den skulle göra i affären. Kontaktar affären som säger att med en plast knapp som vi sätter i så kommer det fungera. Kostnad för den är 300:-

Inte samma sak men lite samma princip eller?
Användarvisningsbild
av Derank
#1387361
Körs väl nån drive nu, 3995. Vet inte om det gäller din modell dok.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1387995
Bilbolaget bla

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1388035
Så var det, upp till 2019,

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Jimmy777
#1388176
Det är ju typiskt. Tråkigt att Volvo ska vara så snåla med detta när det i andra bilmodeller är standard utan att behöva uppgradera etc. Volvobilarna är ju inte direkt gratis :crying:
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]