Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ok67
#1385015
Såg att alla dieslar nu är borta från XC40 bygg din Volvo.

Är det permanent eller bara i väntan på en B4 diesel?

Synd om det är permanent. SUVar får riktigt otrevlig förbrukning utan diesel :(
av HeavyMetal
#1385069
Ja det verkar skumt om det inte dyker upp några dieslar med mildhybrid på XC40?
Snart finns det väl bara elbilar kvar att välja på till hutlösa priser. :-(
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1385398
De är borta enl ÅF jag snackade med.
Användarvisningsbild
av V9097
#1385592
Helt oväntat måste jag säga. Jag trodde diesel skulle hänga med ytterligare 2 år minst.

S60 III har ju aldrig haft diesel. Och i V60 finns bara D4 kvar. Är väl bara en tidsfråga innan S90 också bllir utan dieselmotor, den säljs ju ändå mest i Kina och USA där de inte har diesel.
av Ok67
#1385648
V9097 skrev: tis 16 jun 2020, 15:25 Helt oväntat måste jag säga. Jag trodde diesel skulle hänga med ytterligare 2 år minst.

S60 III har ju aldrig haft diesel. Och i V60 finns bara D4 kvar. Är väl bara en tidsfråga innan S90 också bllir utan dieselmotor, den säljs ju ändå mest i Kina och USA där de inte har diesel.
Utöver Kina och USA så säljer väl Volvo en hel del i Mellanöstern och Ryssland?

Korrelationen mellan låga bränsleskatter och bensinbilar är oerhört stark. Och jag förstår dem. Jag hade också varit helt ointresserad av diesel om jag kunnat tanka för 99 cent per gallon..

Vem vill ha en bullrig och varvovillig motor frivilligt?
Användarvisningsbild
av perin
#1385714
På vår (personalbil via arbetsgivare) prislsta från maj i år finns både D3 och D4 med i olika konfigurationer, Man, Aut, FWD & AWD . Men mycket kan ju ändras på en månad.
av Ok67
#1385921
Dieslarna finns kvar i både Danmark och Norge ser jag nu. Varför inte här?

Oavsett vad så lär man väl kunna få en om man ber om det?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1386168
Mildhybridomställningen kastar ut del av dieslarna. Han nämnde bara i stil med att "det var bara början". De får tydligen kasst med info från Volvo, så fick inte reda på något mer. Undrar verkligen om folk vill gå upp på 0.8-1l milen i förbrukning igen. My-21 priserna eliminerar dessutom en viss del av kundkretsen, o den "billiga" t2 blev ju ett skämt (mina tankar)

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]