Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BosseHu
#1379953
Min XC40 T5 AWD Inscription kommer med ett felmeddelande ”Service eller reparation krävs, Tryck för detaljer och göra en bokningsförfrågan”, men meddelandet är tomt!! Det kommer ofta när jag startar på morgonen, när det är lite kallt, tycker även att motorn då går lite ojämnt precis i början (ca 30-40 sek) och saknar drivkraft. Har haft den inne 3 ggr nu, och får nu tillbaks medd. Igen!!! Nu har den gått ca 400 mil. Någon som råkat ut för samma sak??
Användarvisningsbild
av PeterNi
#1380478
svar ja, dvs att det poppar upp att service behövs men sen inget mer...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1380554
Har sett meddelandet 2ggr nu på några veckor.
av BosseHu
#1383361
Har ni lyckats fått bort detta? Har haft min inne 2ggr utan resultat. Nu har jag fått medd. 3ggr sen senaste koll!!!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1383459
Här var det varning för hög oljenivå. Verkstad tömde ut olja förra veckan, sen har nog inte felet kommit igen.
Användarvisningsbild
av Asmer
#1388341
Hej,
Jag har samma problem från början och inte bara jag, alla som har sensus navigation oavsett modell har liknande problem.
Detta beror på att navigering på not konstigt sett samarbetar dåligt med resten av dator. T.ex., om du stänger motor men är kvar i bilen och har radio på (tändning på - jag upplever detta varje dag - åker färja till jobbet) sedan startar bilen detta meddelande kommer och snabbt försvinner. Däremot, om jag går ur bilen, stängs tändning och när jag är tillbaka och startar bilen "från början" kommer aldrig nån meddelande.
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]