Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alen
#1471838
Bra fråga. Ingen har dock nämnt några avgränsningar så jag utgår från att den är ”hel”.
När la du beställningen? Vi gjorde det 13 augusti, ser dock inget i appen än mer än ”Förbereder för leverans”.
av leffe55
#1471862
Jag beställde den 11/7, på nätet ”Care by Volvo”, kändes konstigt men det är väl det nya sättet att handla ny bil på. I appen Volvo Cars står min bil i tillverkningskön. Vad jag har sett får alla elbilar samt V90 all utrustning som beställs.
av Alen
#1471866
Vi beställde vår på Bilia men också via nätet. Hade för mig att jag läst någonstans att BLIS och Driver Awareness plockades bort men det är osäkert på vilka modeller som menas…hittar inte den info än längre ändå.
Ska bli kul att läsa de första testerna. Tycker och hoppas attt prestandan blir mer än tillräcklig. Vi testade VW ID4 innan, den har ca 200 ha och den kändes skapligt pigg. P6 lär ha 231 så det borde vara minst lika bra.
Användarvisningsbild
av bem
#1472917
leffe55 skrev: sön 31 okt 2021, 19:02 Jag beställde den 11/7, på nätet ”Care by Volvo”, kändes konstigt men det är väl det nya sättet att handla ny bil på. I appen Volvo Cars står min bil i tillverkningskön. Vad jag har sett får alla elbilar samt V90 all utrustning som beställs.
Hela 90-serien (S/V90, XC90) har Volvo prioriterat i chipbristens kölvatten i alla fall, så de bilarna har inte blivit av med nåt som BLIS. Vet av egen erfarenhet på min V90 T6 Recharge 2022 early som inget ”fattas” på p.g.a. chipbristen.
Om Volvos rena elbilar också klarat sig undan har jag ingen aning om, men kan man ”bygga” en XC40 eller C40 ren elbil med Driver Awareness där BLIS ingår och 360-kamera finns med eller kan väljas så skall ju bilen bli byggd med det också.
/Bo
av jaronsso
#1474650
perin skrev: ons 17 nov 2021, 21:19 Inga spolarmunstycke för strålkastarna?
Skrevs om det i media igår och bilderna som spridits antas komma från länder där man inte har spolare på strålkastarna.
Enligt uppgift ska det finnas på modeller för Sverige och nordeuropa.
av Alen
#1482321
Idag ringde Bilia och bokade 28/1 som leveransdag! Så lite mer än fem månader tog det för vår del. Spårningen av leverans i Care by Volvo appen var inte mycket att hänga i julgranen, från att ha stått "Förbereder för leverans" ända sen början hoppade den plötsligt till "Förbereder för upphämtning" i förrgår.
Nåja, ska bli intressant att testa...och se om något fattas :-)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]