Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av venacava
#1371812
Hej,

Kan man på något vis ta bort lane assist spärren på xc40/v90 ??
På volkswagen passat (eller iofs samtliga vws) kan man ta bort spärren på 15-30 sek via obd11.

Jag håller givetvis händerna på ratten men det är långa raksträckor där bilen piper till att man ska röra till ratten lite efter en stund. Irriterande
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1371818
Nej går inte ta bort, man får lära sig hålla i ratten hårt nog eller känna igen när meddelandet kommer upp så man kan ge den en dutt utan att ljudvarningen kommer
Användarvisningsbild
av iigloo
#1371820
venacava skrev: lör 28 mar 2020, 11:05 Hej,

Kan man på något vis ta bort lane assist spärren på xc40/v90 ??
På volkswagen passat (eller iofs samtliga vws) kan man ta bort spärren på 15-30 sek via obd11.

Jag håller givetvis händerna på ratten men det är långa raksträckor där bilen piper till att man ska röra till ratten lite efter en stund. Irriterande
Det går att stänga av i Sensus. Bläddra vänster från startsidan och klicka på "knappen" eller menar du varningen för pilot assist?
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1371836
Antog han menade Pilot assist .

Men lane keep aid kan man slå av via en glasknapp alternativt ändra vibration/ljud/styrning via menyn, precis som du skriver.
XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]