Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matslroth
#1370787
Fick vår xc40 t3 momentum 2020 i veckan. Vi har det ljudsystem som ingår och då sitter det inga högtalare bak i bilen. Helt makalöst, jag var inte förberedd på det. Köpte en lagerbil och läste på innan på Volvos hemsida, länk nedan. Alltså hur dåligt får det vara egentligen. Bara högtalare fram i en ny Volvo år 2020!

https://www.volvocars.com/se/om-volvo/i ... erformance
av n1klass
#1370811
Har man in H/K så är det väl bara högtalare vid handtagen bak? Och med H/K har man även nere i dörren samt någonstans bakom sig, typ i c-stolpen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1370817
Ljud XC40 MY20.JPG
Ljud XC40 MY20.JPG (20.29 KiB) Visad 9826 gånger
av Matslroth
#1370836
Ja det där stämmer med vad som står i instruktionsboken under ljudinställningar. Och i mina ljudinställningar går det att reglera höger/vänster men inte fram/bak. Nu såg jag inte den beskrivningen innan jag köpte utan bara den på Volvos hemsida (länken i början). Jag tycker ändå inte att det är tydligt att ”performance” helt saknar högtalare bak.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1371073
Matslroth skrev: lör 21 mar 2020, 16:37 Nix tyvärr är det inte så. Det finns nät där som ser ut som det, men finns inga högtalare i.
Det sitter högtalare i bakdörrarna, om du har high performance.
Inget att debattera om. Det är fakta.
Användarvisningsbild
av Funk
#1371224
Basversionen Connect performance har Inga högtalare bak..
Det sitter en woofer I fram + en bredbandshögtalare I varje dörr fram.

/Thomas
av Matslroth
#1371832
Ja så är det. Jag fick reda på det lite sent bara, efter att jag hämtat ut bilen. Nu har Volvo ändrat länken jag postade längst upp, tidigare stod det ”high performance ingår i alla våra bilar” nu står det High performance ingår i vissa av våra bilar”.

Det löser sig i allafall nu, säljaren köper tillbaka min bil och jag köper en annan lagerbil med high performance. Min gamla var momentum och den nya momentum advanced så det ingå lite mer utrustning.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]