Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Insjö78
#1356541
Lockis skrev: ons 01 jan 2020, 13:33
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: ons 01 jan 2020, 13:03 Det kommer ju suga att ta leverans av bilen och inte kunna köra den för att man inte har vinterdäck :-P Bättre att ha och inte "behöva" än att inte ha också kommer det en snöstorm. Inte ovanligt att det dyker upp snö här nere i skåne efter sportlovet..
Precis Lockis! Lurigt med snön ibland och halka för den delen med ;-) . Angående tum på fälg så klarar jag mig på 17" på min men det är en liten T3:a. Prova bygg ihop en ny bil så ser du vad för tum du kan ha till din modell i tillval vinterdäck. Eller så bara ber du åf fixa till dig kanske dyrare, men smidigare än jaga begagnat enligt mig då..
hehe, själv beställde jag med bilen, 17" på min nya V60 som kommer nästa vecka. 18" sommar. Orkar inte med att jaga på blocket, och bryr mig inte om fälgar på det viset. Så länge bilen rullar bra och bekvämt är jag nöjd :-D
Samma som jag ska ha på min xc40 då, tog 18 sommar men för min del var det lite för bilen ska se lite "bättre" ut :-D . Men på första offert jag fick hade Åf lagt 18" vinterdäck. Ändrade det till 17" kom ner i pris men dom pengarna gick till annat i bilen dock ;-) . Men har full förståelse om folk väljer att "jaga" begagnat på blocket om man orkar, är ju rätt mycket billigare man kan komma undan med. Lycka till med din nya V60!.

Edit: Nu när jag tänker efter var nog 18" standard på bil, och att jag bara köpte till en annan model på fälg.
av Lockis
#1356543
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: ons 01 jan 2020, 13:33
Insjö78 skrev: Precis Lockis! Lurigt med snön ibland och halka för den delen med ;-) . Angående tum på fälg så klarar jag mig på 17" på min men det är en liten T3:a. Prova bygg ihop en ny bil så ser du vad för tum du kan ha till din modell i tillval vinterdäck. Eller så bara ber du åf fixa till dig kanske dyrare, men smidigare än jaga begagnat enligt mig då..
hehe, själv beställde jag med bilen, 17" på min nya V60 som kommer nästa vecka. 18" sommar. Orkar inte med att jaga på blocket, och bryr mig inte om fälgar på det viset. Så länge bilen rullar bra och bekvämt är jag nöjd :-D
Samma som jag ska ha på min xc40 då, tog 18 sommar men för min del var det lite för bilen ska se lite "bättre" ut :-D . Men på första offert jag fick hade Åf lagt 18" vinterdäck. Ändrade det till 17" kom ner i pris men dom pengarna gick till annat i bilen dock ;-) . Men har full förståelse om folk väljer att "jaga" begagnat på blocket om man orkar, är ju rätt mycket billigare man kan komma undan med. Lycka till med din nya V60!.

Edit: Nu när jag tänker efter var nog 18" standard på bil, och att jag bara köpte till en annan model på fälg.
Tack!

18" är standard på R-Design så jag kör standard där. Hade det varit T5 motorn är 19" standard och jag funderade på att uppgradera, sen tog snålheten över när det var 500:- extra per däck vid byte :laugh: samma resonemang med 17", ca 500:- per däck jämfört med 18"
Användarvisningsbild
av cgullin
#1356544
Fick offert på 17” på min xc40, då skulle dem ha 15400kr för vinterdäck. Hittade däck som rullat en månad på blocket för 8K, samma däck. Han hade fått dem med bilen men skulle inte använda dem. Vips, så hade man sparat 7,5K. Så jag kan absolut tycka blocket är värt att titta.

Kollade lite snabbt och hittade en uppsättning i Skåne för 7990kr tror jag det var :)
av Insjö78
#1356553
cgullin skrev: ons 01 jan 2020, 14:12 Fick offert på 17” på min xc40, då skulle dem ha 15400kr för vinterdäck. Hittade däck som rullat en månad på blocket för 8K, samma däck. Han hade fått dem med bilen men skulle inte använda dem. Vips, så hade man sparat 7,5K. Så jag kan absolut tycka blocket är värt att titta.

Kollade lite snabbt och hittade en uppsättning i Skåne för 7990kr tror jag det var :)
Kanon ju! I ditt fall fick du ju nästan nya, men jag har aldrig sådan tur ;-) oftast får man kanske köra en bit för hämta däck m.m. Men ordentligt med pengar att tjänar ju! Men i mitt fall så får jag nya däck har dom hos Åf i däckhotell smidigt å bra då jag inte har mycket plats hemma. Bekymmerslöst med andra ord, det gillar jag :-D Sen såklart tänker jag som Lockis snålade in på 18” vinter däck dels för att bränna dom på annat i bilen, men oxå såklart kostnad när man ska byta däck ;-) men man ska göra som man själv vill, i bilaffärer gäller det att bli ”lurad” så lite som möjligt och försöka hålla ner på dom kostnader man kan och som passar en själv. God fortsättning på er och lycka till med däck jakt till er som söker ;-)
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]