Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Islandern
#1348259
Hej,

Sitter och kollar på paket till XC40. I min enfald trodde jag att Head-up display skulle finnas i Teknik Pro-paketet som på XC90. Verkar inte vara så.
Någon som vet om det finns över huvud taget till XC40, och i så fall i vilket paket? Kanske har jag missat något trots att jag gått igenom de flera gånger.
Ha en fin dag,

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

av Lockis
#1348334
Tror inte det finns till xc40 faktiskt.
av HeavyMetal
#1350364
Citat på svenska från denna länk angående Head- Up Display På XC40. https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... -its-maker

Säkerhetspaketet XC40's City har optimerats för att få förarens uppmärksamhet tillbaka på vägen snabbare om en potentiell olycka upptäcks, och som ett resultat nu har ett varningsljud som kombinerar med bromsarna pulsade. Funktionen är redan på XC90, S90, V90 och XC60. Tester har visat att responstid med systemet är 1,4 SEK-ner från 1,7 SEK med den gamla ljud och Head-up display (HUD) varningar, en 30% förbättring. Inom den tidsramen tar det 0,5 SEK för en förare att återvända sina ögon till vägen och fatta ett beslut om hur man reagerar.

"Många olyckor orsakas av" mismatch stunder ", när du blick över axeln, eller titta på instrumenten precis som någon annan går ut i vägen, och det är där vi kan göra skillnad, säger tent Victor, Volvos ledande tekniska ledare för Crash Undvikande. "Men tekniken kan vara lika kraftfull oavsett anledningen till att den kallas in i spel-om någon är på sin telefon, eller deras koncentration har undrat, om vi kan få sin uppmärksamhet tillbaka på vägen snabbt så kan vi göra stor skillnad."

Förbättringen av reaktionstiden med detta system är en anledning som Volvo har gett för att inte erbjuda XC40 med ett HUD-system, vilket är ett alternativ på XC60 och XC90 och som tidigare har lovats av sin skapare för att hjälpa förarna att hålla ögonen på vägen. Ekholm säger dock att systemet inte är så lämpligt för XC40 som de större bilarna på grund av hur det byggs.
av Lockis
#1350428
@HeavyMetal, Fast det där är helt orelevant. Det är ju ett annat land och en 2 år gammal artikel.
Saker ändras och paketeringarna ser olika ut i olika länder.
Just nu går det inte att nybeställa en XC40 med Head-UP.

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]