Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1348669
Fick offert på en V60 t5a r-design med teknik pro, klimat och h/k. Tror dem skulle ha nästan 8k I månaden för den bilen :-o visserligen 3000 mil om året.

EDIT: Det var fel offert jag mindes.
Den offerten jag hade fått för privatleasing var en D3 Inscription med lite lull (offert på ~490k) Skulle kosta 8600:-/mån med 2000 mil om året. Så volvo är väldigt dyra att leasa, inget snack om saken.
Senast redigerad av 1 Lockis, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1348764
Lövet skrev: fre 15 nov 2019, 22:14 Jag skulle dock inte leasa en Volvo överhuvudtaget. Volvo hanterar leasing per ÅF vilket innebär att hanteringen blir olika varenda gång. Dessutom är inte erbjudandena särskilt bra tycker jag. Det är en helt annan prisbild på Audi+VW exempelvis vad gäller skillnad leasing vs kontantköp. Där är det snarare mer ekonomiskt fördelaktigt att leasa än köpa pga högre rabatter på leasinbilarna som privatköpare inte får.
Det är min bild oxå, kan bara se vad jag ger för Q5:an själv.
av Lövet
#1348834
AndreasThn skrev:
Lövet skrev: fre 15 nov 2019, 22:14 Jag skulle dock inte leasa en Volvo överhuvudtaget. Volvo hanterar leasing per ÅF vilket innebär att hanteringen blir olika varenda gång. Dessutom är inte erbjudandena särskilt bra tycker jag. Det är en helt annan prisbild på Audi+VW exempelvis vad gäller skillnad leasing vs kontantköp. Där är det snarare mer ekonomiskt fördelaktigt att leasa än köpa pga högre rabatter på leasinbilarna som privatköpare inte får.
Det är min bild oxå, kan bara se vad jag ger för Q5:an själv.
Verkligen. Det här är faktiskt jättebilligt. (även om 500kr/mån-ish tillkommer för försäkring)
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.06.29.png
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.06.29.png (96.45 KiB) Visad 1016 gånger
Motsvarande XC60 är jättedyr
Bilagor
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.08.14.png
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.08.14.png (27.09 KiB) Visad 1016 gånger
av MB77
#1348838
Lövet skrev:
AndreasThn skrev:
Lövet skrev: fre 15 nov 2019, 22:14 Jag skulle dock inte leasa en Volvo överhuvudtaget. Volvo hanterar leasing per ÅF vilket innebär att hanteringen blir olika varenda gång. Dessutom är inte erbjudandena särskilt bra tycker jag. Det är en helt annan prisbild på Audi+VW exempelvis vad gäller skillnad leasing vs kontantköp. Där är det snarare mer ekonomiskt fördelaktigt att leasa än köpa pga högre rabatter på leasinbilarna som privatköpare inte får.
Det är min bild oxå, kan bara se vad jag ger för Q5:an själv.
Verkligen. Det här är faktiskt jättebilligt. (även om 500kr/mån-ish tillkommer för försäkring)
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.06.29.png
Motsvarande XC60 är jättedyr
Care by Volvo ska inte blandas ihop med privatleasing. Det är inte samma sak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lövet
#1348843
MB77 skrev:
Lövet skrev:
AndreasThn skrev:
Det är min bild oxå, kan bara se vad jag ger för Q5:an själv.
Verkligen. Det här är faktiskt jättebilligt. (även om 500kr/mån-ish tillkommer för försäkring)
Bilagan Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.06.29.png finns inte längre
Motsvarande XC60 är jättedyr
Care by Volvo ska inte blandas ihop med privatleasing. Det är inte samma sak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är formellt samma sak men försäkringen är inkluderad och lite annat nys. Annars får du gärna peka på de väsentliga skillnaderna. För mig är CBV ett tafatt försök att skilja ut det för att motivera en alldeles för hög prislapp och det har ju visat sig p CBV försäljningen. Den är nära nog obefintlig.
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.30.36.png
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.30.36.png (33.54 KiB) Visad 1005 gånger
Vill man istället jämföra med erbjudandet på Audi så är försäkring inte inkluderat där men assistans ingår och 3 års nybilsgaranti.
av Lockis
#1348869
Care by Volvo kan vara bra för yngre människor som bor i dyra städer där försäkringskostnaden kan göra en hel del på månadskostnaden.
Vid privatleasing så beräknas den på dina uppgifter medans i Care By Volvo verkar den vara fast.
Men jag anser att det är hutlöst dyrt. Min månadskostnad skulle bli ca 3500 dyrare i månadskostnad jämfört med samma bil med billån. Räknat på 3000 mil/år.
Visst, har man inte 20% att lägga på bordet direkt så kan det ju vara ett alternativ för räknar man med kontantinsatsen så skulle det bli ca 3500 i månaden under 3 år för att spara ihop den, så på det sättet är det väl inte dyrt.

Samtidigt så finns det billigare och bättre alternativ om man ska privatleasa och absolut inte måste ha en Volvo.
Eller också får man välja en utan utrustning, då blir det väl relativt billigt. (xc40 bas 3000 mil/år i 3 år för 6300:-)
av MB77
#1348872
Lövet skrev:
MB77 skrev:
Lövet skrev:Verkligen. Det här är faktiskt jättebilligt. (även om 500kr/mån-ish tillkommer för försäkring)
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.06.29.png
Motsvarande XC60 är jättedyr
Care by Volvo ska inte blandas ihop med privatleasing. Det är inte samma sak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är formellt samma sak men försäkringen är inkluderad och lite annat nys. Annars får du gärna peka på de väsentliga skillnaderna. För mig är CBV ett tafatt försök att skilja ut det för att motivera en alldeles för hög prislapp och det har ju visat sig p CBV försäljningen. Den är nära nog obefintlig.
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.30.36.png
Vill man istället jämföra med erbjudandet på Audi så är försäkring inte inkluderat där men assistans ingår och 3 års nybilsgaranti.
Precis som du är inne på så är det en del tjänster som ingår i care by Volvo, som inte ingår i privatleasing, som kostar en hel det extra. Samt att allt är färdig förpackat, priset man får fram är det som gäller, vid privatleasing så finns det en hel del att göra med priset, det är de största skillnaderna.

Care by Volvo är helt ointressant i mina ögon, dyrt och ofexibelt. Privatleasing går att skräddarsy precis som man vill +att det går att förhandla om priset, på samma sätt som vid köp eller tjänstebil. Har fått exakt samma rabatter på mina Volvo som de på jobbet som har tjänstebilar (anställda i Sverige 1500) ganska många bilar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Oscar11
#1351625
Har beställt en XC40 T3 med lastpaket och Sensus HP samt laddning och lite smått o gott.
Hamnade på 3800 ink försäkring, rikstäckande service samt självriskreducering på försäkringen.

Känns som ett mindre dåligt erbjudande och då jag som 22 åring står inför ett stundande lägenhetsköp känns det smidigt med att slippa kontantinsatsen.

Jag valde att köpa vinterdäck vid sidan om då min ÅF ville ha 400kr/mån för vinterdäck.(4800x3) blir ingen bra affär utan då är det bättre att köpa och isåfall sälja om de är i bra skick.
Användarvisningsbild
av cgullin
#1352566
Även jag valde privatleasing framför CBV. Beställt en XC40 T3 Momemntum advanced med teknikpaket pro, lastpaket och klimatpaket samt lite annat smått och gott och landade på runt 4800. Då ingår försäkring, server och 1500 mil/år. med CBV så kom jag inte under 6K/mån vilket börjar bli bra mycket pengar. Lägger även in en liten kontantinsats för att få ner månadskostnaden så känner mig nöjd med min deal. Bilias erbjudande om leasing för under 3000kr/mån är verkligen en bra början, tycker det har varit för dyrt tidigare.

Köpte vinterdäck på sidan jag med. Fick en offert på 15500kr för standard 17" från Volvo men hittade sprillans nya för 8K på blocket :)

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]