Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1348356
Lövet skrev: fre 15 nov 2019, 22:14 De ska bedöma på samma sätt. Men hur varenda Volvo ÅF gör är svårt att garantera.

Jag har dock personligen lite svårt med det här att skulle vara så hemskt med onormalt slitage vid privatleasing bara för att man "redan" betalat för dem vid inbyte. Kostnaden skiljer inte så att säga bara för att man betalar efteråt. ;-) Jag förstår dock vad du menar med skillnaden i upplevelse.

Jag skulle dock inte leasa en Volvo överhuvudtaget. Volvo hanterar leasing per ÅF vilket innebär att hanteringen blir olika varenda gång. Dessutom är inte erbjudandena särskilt bra tycker jag. Det är en helt annan prisbild på Audi+VW exempelvis vad gäller skillnad leasing vs kontantköp. Där är det snarare mer ekonomiskt fördelaktigt att leasa än köpa pga högre rabatter på leasinbilarna som privatköpare inte får.
Förstår vad du menar.
Skulle heller aldrig leasa Volvo.
Tror hela VAG koncernens bilar är bra prissatta vid leasing. Även Mazda brukar ha bra erbjudanden. Själv skulle jag aldrig privatleasa en Volvo iheller. Har haft som förmånsbil och privatköp, och det har fungerat bra.
Användarvisningsbild
av Derank
#1348383
Vag är oslagbar när det gäller leasing, 4600 skulle jag få betala för nya a6an 1500mil åt, oslagbart

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av MB77
#1348492
Derank skrev:Vag är oslagbar när det gäller leasing, 4600 skulle jag få betala för nya a6an 1500mil åt, oslagbart

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Är det inkl allt? Eller tillkommer det försäkring mm?

Tycker nog att Volvo har ganska bra priser vid privatleasing, inte listpriset men det går ju att förhandla till sej en bra deal.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av MB77
#1348547
Derank skrev:tillkom försäkring på 268sek i månaden,
Då är vi uppe på nästan 4900kr/mån för 1500mil/år.

Det är väl knappast oslagbart? Min XC60 Classic som är riktigt riktigt bra utrustad ligger på 5100kr/mån för 2000mil/år inkl däckhotell. Även min nya XC40 som jag ska byta till om några veckor ligger i samma prisklass.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1348566
Lite skillnad i pris på en classic som reades ut för 350k och en Audi a6 avant 40 tdi stronic proline.

Alla bilar inom vag koncernen är det bra leasingavtal på.

Sedan varierar det runtom i landet

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1348612
Sedan är det ju gammal volvo modell vs ny a6. Kolla leasing på nya xc60,

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av MB77
#1348614
Derank skrev:Sedan är det ju gammal volvo modell vs ny a6. Kolla leasing på nya xc60,

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
En V90 som är hyggligt utrustad ligger med på 46-4700 för 2000mil/år enligt min offert inkl allt. Den går ju att jämföra med A6:an.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av MB77
#1348615
Derank skrev:Lite skillnad i pris på en classic som reades ut för 350k och en Audi a6 avant 40 tdi stronic proline.

Alla bilar inom vag koncernen är det bra leasingavtal på.

Sedan varierar det runtom i landet

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
458000kr låg min på... den för 350000kr saknar nog en hel del som man vill ha.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1348623
Ja, hursom är det iaf billigare här i stan att leasa vag än Volvo men det lär ju skilja runt om i landet såklart.


En ny xc60 skulle kosta mig över 6k i månaden, här 8 stan hos bilbolaget.

Det var en d4a


Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]