- fre 15 nov 2019, 23:30
#1348356
Skulle heller aldrig leasa Volvo.
Tror hela VAG koncernens bilar är bra prissatta vid leasing. Även Mazda brukar ha bra erbjudanden. Själv skulle jag aldrig privatleasa en Volvo iheller. Har haft som förmånsbil och privatköp, och det har fungerat bra.
Lövet skrev: ↑fre 15 nov 2019, 22:14 De ska bedöma på samma sätt. Men hur varenda Volvo ÅF gör är svårt att garantera.Förstår vad du menar.
Jag har dock personligen lite svårt med det här att skulle vara så hemskt med onormalt slitage vid privatleasing bara för att man "redan" betalat för dem vid inbyte. Kostnaden skiljer inte så att säga bara för att man betalar efteråt. Jag förstår dock vad du menar med skillnaden i upplevelse.
Jag skulle dock inte leasa en Volvo överhuvudtaget. Volvo hanterar leasing per ÅF vilket innebär att hanteringen blir olika varenda gång. Dessutom är inte erbjudandena särskilt bra tycker jag. Det är en helt annan prisbild på Audi+VW exempelvis vad gäller skillnad leasing vs kontantköp. Där är det snarare mer ekonomiskt fördelaktigt att leasa än köpa pga högre rabatter på leasinbilarna som privatköpare inte får.
Skulle heller aldrig leasa Volvo.
Tror hela VAG koncernens bilar är bra prissatta vid leasing. Även Mazda brukar ha bra erbjudanden. Själv skulle jag aldrig privatleasa en Volvo iheller. Har haft som förmånsbil och privatköp, och det har fungerat bra.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer