Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cgullin
#1352615
Oscar11 skrev: sön 08 dec 2019, 12:23 Vilka dimensioner köpte du på vinterdäcken? Samt friktion/dubb?
Det är Volvos 17" som dem erbjuder till XC40. Det är 235/65R17 med dub, Nokian Hakkapeliita 9. Köpte av någon som hade fått med dem till sin bil men behövde dem inte. Håll lite koll på Blocket så kanske det dyker upp, vet att det fanns flera när jag tittade för ett par veckor sedan.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1352630
Lövet skrev: mån 18 nov 2019, 15:31
MB77 skrev:
Lövet skrev:Verkligen. Det här är faktiskt jättebilligt. (även om 500kr/mån-ish tillkommer för försäkring)
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.06.29.png

Motsvarande XC60 är jättedyr
Care by Volvo ska inte blandas ihop med privatleasing. Det är inte samma sak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är formellt samma sak men försäkringen är inkluderad och lite annat nys. Annars får du gärna peka på de väsentliga skillnaderna. För mig är CBV ett tafatt försök att skilja ut det för att motivera en alldeles för hög prislapp och det har ju visat sig p CBV försäljningen. Den är nära nog obefintlig.
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.30.36.png
Vill man istället jämföra med erbjudandet på Audi så är försäkring inte inkluderat där men assistans ingår och 3 års nybilsgaranti.
Care by volvo har nybilsgaranti under hela perioden. På 3-årig leasing får man betala för eventuella reparationer under sista året.
av Lövet
#1352646
Fjonsson skrev:
Lövet skrev: mån 18 nov 2019, 15:31
MB77 skrev: Care by Volvo ska inte blandas ihop med privatleasing. Det är inte samma sak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är formellt samma sak men försäkringen är inkluderad och lite annat nys. Annars får du gärna peka på de väsentliga skillnaderna. För mig är CBV ett tafatt försök att skilja ut det för att motivera en alldeles för hög prislapp och det har ju visat sig p CBV försäljningen. Den är nära nog obefintlig.
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.30.36.png
Vill man istället jämföra med erbjudandet på Audi så är försäkring inte inkluderat där men assistans ingår och 3 års nybilsgaranti.
Care by volvo har nybilsgaranti under hela perioden. På 3-årig leasing får man betala för eventuella reparationer under sista året.
Maskinskadeförsäkringen tar eventuella reparationer (med självrisk förstås) mån 24-36. CBV är verkligen inte prisvärt någonstans. Säg att det kostar 1500-2000kr extra per månad. Det ger 72 tusen kronor att betala självrisk för...
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1352704
Lövet skrev: sön 08 dec 2019, 19:35
Fjonsson skrev:
Lövet skrev: mån 18 nov 2019, 15:31 Det är formellt samma sak men försäkringen är inkluderad och lite annat nys. Annars får du gärna peka på de väsentliga skillnaderna. För mig är CBV ett tafatt försök att skilja ut det för att motivera en alldeles för hög prislapp och det har ju visat sig p CBV försäljningen. Den är nära nog obefintlig.
Skärmavbild 2019-11-18 kl. 15.30.36.png
Vill man istället jämföra med erbjudandet på Audi så är försäkring inte inkluderat där men assistans ingår och 3 års nybilsgaranti.
Care by volvo har nybilsgaranti under hela perioden. På 3-årig leasing får man betala för eventuella reparationer under sista året.
Maskinskadeförsäkringen tar eventuella reparationer (med självrisk förstås) mån 24-36. CBV är verkligen inte prisvärt någonstans. Säg att det kostar 1500-2000kr extra per månad. Det ger 72 tusen kronor att betala självrisk för...
Du frågade efter en skillnad.
av Lövet
#1352739
Fjonsson skrev: Du frågade efter en skillnad.
Nejdå jag vet att cbv har några extradelar, har till och med listat dem tidigare i tråden. Det som jag inte förstår är hur någon kan tycka det är värt det. Men det verkar inte vara så många som gör det heller när man tittar på Volvos försäljning ;-)
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1352809
Lövet skrev:Men det verkar inte vara så många som gör det heller när man tittar på Volvos försäljning ;-)
Har du hittat några siffror över hur Care By Volvo säljer? För det är väl inte Volvos totala försäljning du menar?
av Lövet
#1352815
Fjonsson skrev:
Lövet skrev:Men det verkar inte vara så många som gör det heller när man tittar på Volvos försäljning ;-)
Har du hittat några siffror över hur Care By Volvo säljer? För det är väl inte Volvos totala försäljning du menar?
Syftar på Volvos privatleasingförsäljning. Den står för 4% av privatleasingmarknaden (jag kan inte se skillnaden på CBV och "vanliga" privatleasingen i datat). VW-gruppen har 49%, Toyota som är tvåa har 8%. Man kan rätt enkelt dra slutsatsen att Volvo inte riktigt hittat hem med sina privatleasingerbjudanden, varesig CBV eller övrig.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1352868
Lövet skrev: mån 09 dec 2019, 18:24
Fjonsson skrev:
Lövet skrev:Men det verkar inte vara så många som gör det heller när man tittar på Volvos försäljning ;-)
Har du hittat några siffror över hur Care By Volvo säljer? För det är väl inte Volvos totala försäljning du menar?
Syftar på Volvos privatleasingförsäljning. Den står för 4% av privatleasingmarknaden (jag kan inte se skillnaden på CBV och "vanliga" privatleasingen i datat). VW-gruppen har 49%, Toyota som är tvåa har 8%. Man kan rätt enkelt dra slutsatsen att Volvo inte riktigt hittat hem med sina privatleasingerbjudanden, varesig CBV eller övrig.
VW har väl en större andel privatkunder än volvo och naturligt att man har fler privatleasing. Endast 22% av volvos försäljning årliga försäljning går till privatförsäljning.

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]