Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1317923
Funderar på en XC40 som min nästa bil? Har provat en D3 och jag tyckte den gick bra! Lite utrustning får man göra avkall på, tänker att aktivt helljus inte verkar finnas till XC40?
Däremot så verkar det finnas El-stolar även om man inte väljer läder, givetvis mot extra kostnad?
Storleksmässigt så tror jag den räcker.
#1317971
Efter att ha haft XC60 i fyra år med gamla D5 drivlinan, så skulle jag s e det som ett nerköp till till en XC40 kvalitet och komfortmässigt, dock
så är den 8 stagade automaten ett stort steg frammåt i komfort, antar att det är samma i XC40

Nu gillar jag inte alls XC40 så du får väl ha det i åtanke , upplever den som väldigt plastig jämfört med övriga Volvo inkluderat gamla V60.

Men det här är det fösta svaret, är säker på att du kan få andra svar som är lite mer PRO XC40 =)
#1318041
XC60in är bättre på alla dsätt tycker jag, XC40in upplevde iaf jag bara som bullrig och tråkig att framföra på vägen och kvalitetsintrycket var inte högt, men alla tycker vi ju olika.
#1318680
Tack för alla synpunkter, det är inte aktuellt än på något år än, men det är bra att vara lite förutseende. Rätt vad det är, så händer det!
Lite synd att aktivt helljus inte verkar finnas, det är en uppskattad finess på min nuvarande. Har en XC60 D3 nu med 8-växlade automaten, det är ingen raket men det räcker för mig, så en XC40 D3 tror jag räcker, gärna med bara framhjulsdrift, Har inget behov av fyrhjuldrift.
#1318824
Persvante skrev: mån 27 maj 2019, 11:09 Tack för alla synpunkter, det är inte aktuellt än på något år än, men det är bra att vara lite förutseende. Rätt vad det är, så händer det!
Lite synd att aktivt helljus inte verkar finnas, det är en uppskattad finess på min nuvarande. Har en XC60 D3 nu med 8-växlade automaten, det är ingen raket men det räcker för mig, så en XC40 D3 tror jag räcker, gärna med bara framhjulsdrift, Har inget behov av fyrhjuldrift.
Det finns i teknikpaketet
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]