Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1318623
Frankenharry skrev: sön 26 maj 2019, 12:35 Hej iigloo!

Sälj bilen? Att jag inte kom själv på denna idé! Tack så mycket.
Då får du samtidigt berätta för mig hur jag ska hantera förlusten och vem som står för advokatkostnaderna. Skicka gärna ett PM :bored:

Jag är inte beredd att gilla läget. Varför ska jag? Verkstaden jag har är undermålig på alla sätt och vis, Volvo Sverige hör inte ens av sig och min XC40 är inte värt pengar med alla fel.

Motorvärmare: 4 försök tills det var fixat
Sjunkande förarstolen: de ljög mig rakt i ansiktet angående hanteringen
Missljud i förarstolen: den ena säger känt fel, den andra säger aldrig hört talas om förut
Lånebilen som jag har rätt till: aldrig offererat
Återkopplingen från VD:n av verkstaden: ett skämt

De har fått tid att ta tillbaka bilen tom onsdag. Annars får alla veta vilken verkstad den är :mad:
Du verkar vara lite svårhanterad då du inte läser och/eller fårstår vad jag skriver.

Kan se vart det brister för dig.

Lycka till :party:
#1319933
Ja värmaren förstår jag att du är irriterad på och till viss del även stolen, däcktrycksövervakningen kam ju självklart inte känna något när den är parkerad. Jag är glad jag har systemet med ABS och inte givare i hjulen. Mindre krångel, mera driftsäkert, mindre dyrt, lättare byta däck. Nackdelen måste rulla för att känna skillnaden. Men väl värt den nackdelen. Du köpte en ny och oprövade plattform. Jag hade också varit irriterad, men kanske inte på bilen men väl på verkstaden. Felen är ju ingen stor grej egentligen mer än tiden att åka fram och tillbaka. Men jag önskar lycka till med återköp.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]