Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1314800
Inte så att du förväxlar Led-mid med Halogen bara? @Petterlundstrom,
2st av de 50 av de senaste Passaterna till salu har Halogen.
download/file.php?id=17648
#1314802
Lövet skrev:Inte så att du förväxlar Led-mid med Halogen bara? @Petterlundstrom,
2st av de 50 av de senaste Passaterna till salu har Halogen.
download/file.php?id=17648
Nope! Är olika reflektorer på halogen och led-mid. Halogen har en reflektor med vertikala "skåror" led mid har en annan reflektor.

På min sökning så har de första 10 halogen. Sökning: Passat från -16 med max 10.000 mil på mätaren, billigast först.

GT har för övrigt inte Led som standard utan är tillval antingen i paket eller som fristående tillval.

Först GTS har Led som standard.

Att många har gjort det tillvalet på sin GT är en annan femma.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1315059
OT: Halogenboomen har vi väl varit inne lite innan på och den beror väl utan tvekan på privatleasingens utbrednad

Jag måste nog ner o provköra en xc40 med dynamisk nån natt ;-)
av Persvante
#1315163
Till Grillchips, min tidigare V60 och min nuvarande XC60 har den funktionen som du beskriver att ljuset skärmas av där en bil befinner sig, medan det lyser med helljus runt om bilen (extrastrålkastarna oräknat, dom är släckta), är grymt nöjd med funktionen och vill inte vara utan den.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1315165
@Persvante, åhfasen. Jag var helt säker på att den bara skärmade av/på helt och hållet! Man lär sig något nytt varje dag. :)
av Persvante
#1315173
Nejdå, det funkar precis som du beskrev tidigare trots att det bara är Xenon. Misstänker att Dynamisk LED på XC40 bara innebär att halvljuset svänger med hjulen? Inte den funktionen jag vill ha (även om det också är bra, haft det på mina 3 senaste bilar), man har blivit bortskämd med att slippa blända av vid möte eller om man hinner ifatt någon bil.
av Booner
#1340001
Har oxå beställt en XC40 och valde teknikpaket pro med dynamisk LED. Volvos hemsida är förvirrande i sin beskrivning och tvetydig när det kommer till dynamisk LED. Jag hade en V60 hyrbil på jobbet nyligen där helljusautomatik innebar avbländning zon-vis vid möte och gjorde därför ett praktiskt test i med en XC40-lånebil När jag valde helljusautomatik på XC40 bländades helljus av helt vid möte och efter möte tändes helljus igen, dvs ingen zon-vis... :-(

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]