Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Benjy
#1305648
Hej,

Jag tänkte kolla.. Jag står precis i begrepp att beställa T3 manuell Momentum advanced edition.
Har fått två prisförslag: En på en ny bil, modellår 2020, bensin 3-cylindrig, 163hk/120kW B3154t7. Denna levereras i augusti.
Har även fått förslag på en lagerbil: Modellår 2019, Bensin 3-cylindrig, 156hk/115kW B3154T. Denna kan jag få inom en månad.

Är det någon här som vet den egentliga skillnaden mellan de två motorerna? Jag har läst att den med modellår 2020 ska vara snäppet bättre och bensinsnålare. Är det någon som kan verifiera detta, och är det värt väntan??
Står i begrepp att skriva på papperen nu i veckan och måste få klarhet i detta innan.

Stort tack på förhand!
av drömmaren
#1305792
Hej
XC40 ,2020 modellen ger dig möjlighet att skräddarsy din bil. Man blir aldrig 100% -ig nöjd med en befintlig bil,utrustningsmässigt antingen kommer du att sakna något eller får du något du inte velat att ha
Utöver det får du några hästar på köpet samt en orörd bil dessutom nybilsdoften är nästan omöjligt att matcha.
av dfa
#1305814
Svårt att säga, men lagerbilen skall du väl få lite billigare antar jag?
Tveksamt om jag hade väntat till Augusti om jag hade hittat en lagerbil som hade den utrustningen jag ville ha till rätt pris.

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]

Till att börja fattade jag ingenting. Det kop[…]

och i ECU i motorutrymmet. Inte på en -[…]