Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1295571
Du ska naturligtvis inte trycka på SOS-knappen. Jag menar on-call knappen. Den kan du trycka på om du behöver assistans av något slag. T.ex. om du undrar om något du inte hittar i instruktionsboken. Det ska finnas en servicetekniker tillgänglig dygnet runt. Har du läst instruktionsboken?
#1295572
Fjonsson skrev: mån 28 jan 2019, 22:14 Tryck på oncall-knappen och testa dom. Man ska kunna ställa allmäna frågor om bilen.
Jag har försökt få svar på frågor om bilen som inte står i instruktionsboken. Har aldrig fått något vettigt svar tillbaka.
Senast var när jag var i Frankrike då jag funderade på hur stor volymen i reservtanken är, det hade dom ingen aning om.

Jag trodde det var en liten del teknisk support och inte enbart någon som ringer efter en bärgare när bilen pajar. Det kan jag göra själv...
#1295738
Flinta skrev:Är det någon som VET om det går lr inte? Min PST visste inte, bilprovningen visste inte...
Är det bara ett bromsprov som skall göras så är det inget problem. Starta bilen och låt den ligga i neutral under tiden som bromsprovet utförs. Kör sedan fram och prova bakbromsarna på samma sätt.
#1295750
På vissa andra volvo awd så går det tydligen OM tändningen är avslagen, då skall inte Haldex ta skada, tex XC60 å XC90
Jag fick ett samtal från bilprovningen här i stan idag, dom hade kontaktat han som "lägger till" nya modeller i deras system, och fått till svar att xc40 får ej bromsprovas eftersom volvo inte gett godkännande till det.
Menar du att det är ok med bilen igång/tändning på, att haldexen klarar det på xc40?
#1295788
Alla andra med haldex klarar det ju enligt Volvo så det skulle förvåna mycket om inte xc40 gör det. Men invänta officiellt svar och låt Bilprovningen göra alternativt bromsprov så länge.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]