Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1296107
Verkstaden har rivit bromsarna och hittar inga fel. Dom har inga uppgifter om bromsprovning, dom har bollat det vidare men ej fått svar.
Jag har kontaktat volvo själv via volvo.se, får till svar att dom inte kan hjälpa mig utan jag får kolla med bilprovningen säger dom...och bilprovningen har inte fått nåt ang xc40 från volvo...suck :-(
#1296154
Flinta skrev: tor 31 jan 2019, 09:17 Verkstaden har rivit bromsarna och hittar inga fel. Dom har inga uppgifter om bromsprovning, dom har bollat det vidare men ej fått svar.
Jag har kontaktat volvo själv via volvo.se, får till svar att dom inte kan hjälpa mig utan jag får kolla med bilprovningen säger dom...och bilprovningen har inte fått nåt ang xc40 från volvo...suck :-(
Det lät rörigt värre. Då har du gjort vad du kunnat iaf.
#1296575
Ja så gör man på andra volvomodeller, men inte ens volvo själva kan svara på om det gäller xc40 också :-(
Fick detta till svar ifrån dom:

Tack för ditt mejl angående din XC40.
Bilprovningen får alltid instruktioner från oss hur våra bilar ska besiktigas.
Dessvärre har jag inte möjlighet att få tag på denna information men du kan kontakta din lokala Bilprovning för att få svar på din fråga.
Ha en fortsatt fin onsdag!
Med vänlig hälsning

Maria
Kundrådgivare
Customer Care Center
T +4620948080
[email protected]

VOLVO CAR CORPORATION
10720
SE-405 31 Göteborg, Sweden
volvocars.com
Registered Office Göteborg, Sweden
Registration No. 556074-3089
#1296663
Custom care center har jag väldigt dålig erfarenhet ifrån. De svarar oftast generellt utan fördjupning och hänvisar nästan alltid till ÅF.

Ställde en fråga i december och trots påtryckningar får jag svaret "vi väntar på svar från teknikerna och kan inget göra. Vänd dig till din ÅF om du inte orkar vänta".

Konstigt att Volvos support inte kan ta reda på eller har info om produkterna de säljer.

Ungefär som att du ringer Samsung och de hänvisar till Elgiganten. Urusel hantering och kundvård med tanke på pengarna man betalar för produkterna.
#1296680
Ja, Custom care center verkar bara vara dynga!
Jag svarade på deras mail och frågade varför dom som tillverkare inte kunde ge mig ett svar...dom har inte ens svarat på mitt mail denna gången! :P

Och min PST har efter 1 vecka fortfarande inte fått någon återkoppling ifrån volvo han heller!

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]