Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olsin
#1289448
iigloo skrev: sön 30 dec 2018, 19:00 XC40 har egna lysen. Inte samma som på någon annan Volvo.
Dynamiska och vanliga ser likadana ut.
Frågan kvarstår med andra ord, lyser de dynamiska lika fjantigt som vanliga?
#1289983
ja, tycker inte heller de når samma nivå (har ej dynamisk)
V90 känns mer som man blir "impad" varje gång man slår på helljuset.
#1290472
Jag har kört 750 mil med min xc40 t3
Hade tidigare s60 r design t4—14
Uppgraderade ej stereon vilket jag saknar frågade om Volvo kunde sätta in harmon kardon men det gick inte.det som finns i grundutförandet är inte bra.
Upplever att dubbdäcken låter mycket, har fått en del felmeddelande om att jag skall ha service men de har försvunnit efter omstart.
Volvo har kollat detta men inte hittat något fel. Verkar vara ett fel som flera fått. Kommer att ta upp detta vid servicen igen.
Men annars är jag helt klart nöjd känns som jag kör en klart bättre bil än tidigare.
Känns piggare i acceleration än vad som anges .Måste dock växla ner vid omkörningar .
#1292204
Kan dock inte förstå hur volvo tänkt när dom satte prislappen på xc40.
Bygger jag en V90CC D4 AWD med lite lull lull och sen en XC40 D4 AWD med samma lull lull så kostar dom lika mycket?!?!?! Det är ju rätt konstigt tycker jag
av Aida
#1292421
I näst senaste Vi Bilägare så testade de olika bilars ljus (standard och extra). Drt visade sig att såväl nya V60 som V90 hade mycket bättre ljus (längre och bredare) om man valde de dynamiska istället för standardled. Lär ju vara samma skillnad på XC40. Så rekommendationen är ju att ta dem även om man inte tycker att den dynamiska funktionen är så bra...
#1292489
Vi bilägare Nr16 2018 testar XC40 T3 momentum, tror det är utan dynamisk LED.
104m halvljus vilket de bedömer riktigt bra. 182m smalt helljus vilket är medel.
(jämför V90 95m/235m och väldigt brett)

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]