Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Swedenborg
#1270215
Volvohandlarna tillhandahåller bara infällbara krokar. Föredrar själv fast krok.
Behöver tips på vart man vänder sig för inköp av fast krok och elsats till XC40 t4 -19
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1270228
Kanske har dragkrokslagret, dragkrok.net med flera, sök på dragkrok xc40 :-)
Användarvisningsbild
av Cotag
#1270258
Handlade min krok på Rameder, valde en Brink (Thule) avtagbar.
Om det år en icke AWD du har så finns det fasta krokar med 13 pol bilspecifik elsats från 2386 SEK. Endast dragkok från 1470 SEK
Är det är liknande elsats som till min V60 så krävs det att man klipper och kopplar in sig på dimbakljusen, annars är det hyfsat "plug and play".
Alternativt kan du såklart ta kroken därifrån och elsatsen från Volvo.

Om det låter intressant, knappa in ditt reg. nr så får du tillgång till monteringsanvisningar till både krok och el.
Länk till vad jag tror är din bil:
https://www.rameder.se/dragkrok/dragkro ... trol=alist
Användarvisningsbild
av iigloo
#1270259
Swedenborg skrev: ons 19 sep 2018, 21:00 Volvohandlarna tillhandahåller bara infällbara krokar. Föredrar själv fast krok.
Behöver tips på vart man vänder sig för inköp av fast krok och elsats till XC40 t4 -19
Anledningen att de bara säljer infällbara har med krocksäkerheten att göra, enligt Volvo.
av Lövet
#1270375
iigloo skrev:
Swedenborg skrev: ons 19 sep 2018, 21:00 Volvohandlarna tillhandahåller bara infällbara krokar. Föredrar själv fast krok.
Behöver tips på vart man vänder sig för inköp av fast krok och elsats till XC40 t4 -19
Anledningen att de bara säljer infällbara har med krocksäkerheten att göra, enligt Volvo.
Sant i sak men också ganska förmyndaraktigt från Volvo. Borde vara lite upp till kunden. En annan kanske viktigare(?) anledning tror jag också är att de lär sälja 95% avtagbara krokar till nya modeller så de sparar en massa logistik och pengar i det valet. Tycker priset för eftermontering av fällbar krok var fullt rimligt.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]