Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1266201
Apparma i sensus kommer ju iaf att dö med tiden. Det är ju redan flera som slutar fungera av de ursprungliga i min xc60.

Att få en ny bil pga av det är bara att glömma.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Per64
#1266362
Borde väl ändå ligga i Volvo Cars intresse att lösa detta bekymret, inte för att de påverkar bilen tekniskt men man vill ju inte konstant ha ett felmeddelande i bilar för 400-500 tsek, enklast vore väl om man erbjöd kunder med detta problemet att få uppgradera till volvos navigationssytem till ett kraftigt rabatterat pris.
Skall tala med min säljare och föreslå detta.
av Flinta
#1266549
Det är likadant på min + en massa övriga mjukvarufel...MEN på Tisdag 28/8 ska bilen in på en "total makeover" vad gäller nya programvaror - ska bli spännande att se om det blir nån skillnad, löser förhoppningsvis mycket - Men kanske inte allt...Vi får se!
Användarvisningsbild
av iigloo
#1266554
Flinta skrev:Det är likadant på min + en massa övriga mjukvarufel...MEN på Tisdag 28/8 ska bilen in på en "total makeover" vad gäller nya programvaror - ska bli spännande att se om det blir nån skillnad, löser förhoppningsvis mycket - Men kanske inte allt...Vi får se!
Vad ska göras i din ”total makeover”?
av Flinta
#1266557
All mjukvara som är nyare än bilens skall installeras + att bilen skall Polestaras.

Ska även göras en framvagnsinställning, samt åtgärda skrammel under ratten. Taket skall poleras och bedömas om lackning är nödvändigt pga något som ser ut som metallspån som fastnat och börjat oxidera/rosta.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1286982
Flinta skrev:All mjukvara som är nyare än bilens skall installeras + att bilen skall Polestaras.

Ska även göras en framvagnsinställning, samt åtgärda skrammel under ratten. Taket skall poleras och bedömas om lackning är nödvändigt pga något som ser ut som metallspån som fastnat och börjat oxidera/rosta.
Gick det bra eller gick det obra?
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]