- tis 24 jul 2018, 10:55
#1261211
Saknas en tråd om detta. Kan vara kul med lite jämförelser.
Jag börjar.
Det är en T5 motor. Gått nästan 280 mil.
Mätningen avlästes på färddatorn.
*I vanlig ordning påverkar körsätten markant förbrukningen. Tung fot kontra lätt fot.
*Dynamic-läget drar mer än Comfort.
*Snål och tråkig körning: Mätte förbrukningen på en bra plan 90 landsväg i Comfort-läge och med farthållare inställd på 90 km/h och efter en sträcka på 20 km blev det 6,8/100 km. Ganska bra tycker jag.
*I hastigheter 110km/h och högre kan jag ibland tycka att i Comfort-läge känns bilen lite för mjuk, för vinglig. Det känns självklart fastare och tryggare i Dynamic i sådana hastigheter och känns tryggare vid omkörningar. Kan ha att göra med fourC?
Fyll gärna på med era siffror ni som fått bilen.
Jag börjar.
Det är en T5 motor. Gått nästan 280 mil.
Mätningen avlästes på färddatorn.
*I vanlig ordning påverkar körsätten markant förbrukningen. Tung fot kontra lätt fot.
*Dynamic-läget drar mer än Comfort.
*Snål och tråkig körning: Mätte förbrukningen på en bra plan 90 landsväg i Comfort-läge och med farthållare inställd på 90 km/h och efter en sträcka på 20 km blev det 6,8/100 km. Ganska bra tycker jag.
*I hastigheter 110km/h och högre kan jag ibland tycka att i Comfort-läge känns bilen lite för mjuk, för vinglig. Det känns självklart fastare och tryggare i Dynamic i sådana hastigheter och känns tryggare vid omkörningar. Kan ha att göra med fourC?
Fyll gärna på med era siffror ni som fått bilen.
<> Blå XC40 T5 AWD R-Design 2019, FourC, 20",
Harman Kardon, Panorama, 360 Kamera, Tonade rutor,
Klimatpaket VOC, Lastpaket, Loungepaket, Teknikpaket Pro, Polestar <>
Harman Kardon, Panorama, 360 Kamera, Tonade rutor,
Klimatpaket VOC, Lastpaket, Loungepaket, Teknikpaket Pro, Polestar <>