Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wetterstrom
#1271769
varför kräver du inte återköp istället, har du så mycket fel i bilen kommer den garanterat alltid krångla , fram o tillbaka till verkstad är ju bara jobbigt
av Flinta
#1271789
Det är inte dags för det än...Dom felen som kräver fysikt byte av saker betas av och fungerar igen. Det som är mjukvarurelaterat är det värre med, det verkar behövas flera uppdateringar innan det blir ordning på dessa - men det är väl så när man vill ha en ny modell, då följer det med barnsjukdomar också. Fram o tillbaks till verkstad är absolut jobbigt, men jag är inte redo att kasta in handduken ännu - och det beror på två saker, 1 jag gillar verkligen bilen, 2 jag har en mycket bra återförsäljare/verkstad/pst som ställer upp till 100%!
Användarvisningsbild
av SRT
#1272872
Allmänt ledsam läsning om nybilsköp som leder till att denna bil ständigt står på verkstad med mängder av fel.Tror rent allmänt att folk som köper nytt gör det för att just undvika just dessa fel.Så när man läser dessa inlägg så blir man ju lite fundersam över vad som händer under tillverkningen.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1272876
Å andra sidan så har våran varit utan problem hittills
av Volvonörd79
#1272964
Har haft min XC40 i två månader nu och kört snart 300mil och har inte haft ett enda fel.
Grymt nöjd!!
Kanske är årsmodell -18 som har mest fel. Min är -19
Användarvisningsbild
av MartinS
#1273055
Volvonörd79 skrev:Har haft min XC40 i två månader nu och kört snart 300mil och har inte haft ett enda fel.
Grymt nöjd!!
Kanske är årsmodell -18 som har mest fel. Min är -19
Wow, 300 mil utan fel ;-)
Användarvisningsbild
av iigloo
#1324357
Idag dök det upp små varningstrianglar på alla "on/off-knappar" till säkerhetssystemen i sensus menuerna, sen svartnade hela baletten.

När Sensus startade efter 20 sek funkade inte internet, mobil via blåtand och var allmänt seg.
Efter omstart fungerade allt igen utom systemuppdateringen.

Första systemuppdateringen blir på servicen i augusti. Den uppdaterar inte varken automatiskt eller vid sökning manuellt?
Hoppas det inte händer igen och framför allt inte på motorväg :-o
av pawweshark
#1386550
Massor av fel att rapportera, vissa lyckas Rejmes i Örebro lösa andra kvarstår.
2018 med R-Design och svensk flagga (500 första)
Följande problem har jag haft/har just nu
[*]Stolarna rör sig i kurvorna, ram på båda stolarna skall bytas ut
[*]Gummilister under dörrarna lossnar, teknikern skyller på dåliga clips
[*]El bakluckan går inte hela vägen upp
[*]Key less drive strular (problem med nyckeln)
[*]Gnisslande bromsar
[*]Gummilist från soltak lossnat
[*]Missljud från armstödet, har reklamerat detta under 1 års tid utan framgång. Väldigt dåligt att de inte får till en lösning, armstödet utbytt, hela konsollen nedskruvad och sedan återmonterad. Papperskorg utbytt......
Fortfarande missljud när man lägger armbågen på stödet.

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]